شناسهٔ خبر: 104415 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حضور طیب نیا،نعمت‌زاده و سیف در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی

کمیسیون اقتصادی43 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر اقتصاد، صنعت و رئیس کل بانک مرکزی در جلسه فردا کمیسیون اقتصادی خبرداد و گفت: در این نشست اجرای قانون رفع موانع تولید و مشکلات کارآفرینان بررسی می شود، که با شرایط پس از تحریم فرصت عملیاتی شدن آن بیشتر شده است.

ابوذر ندیمی با بیان اینکه سرمایه گذاران و کارآفرینان از مجلس شورای اسلامی توقع حمایت دارند،اظهارداشت: درتعامل با مسئولان اجرایی و اقتصادی فرصت‌های اجرای قانون رفع موانع تولید را بررسی می کنیم، چرا که ما در قانون رفع موانع تولید فرصت هایی از جمله تهاتر، تعدیل بدهی، واسپاری پروژه های عمرانی و مانند آن را تصویب کرده ایم .

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت پس از رفع تحریم ها افزود: فرصت‌ها برای اجرای این قانون افزایش یافته  و از میزان موانع و نگرانی‌ها کم شده است.

واردات قانونی و غیرقانونی، مشکل تولید و کارآفرینان

ندیمی با تاکید براینکه توقع از وزارت اموراقتصادی و دارایی،بانک مرکزی و وزارت صنعت،معدن و تجارت با توجه به شناختی که از مشکل تولید دارند،تمهید رفع موانع است،ادامه داد: با توجه به فرصتی که از جهت قانون رفع موانع تولید ایجاد شده باید موانع رفع شود،چراکه عمده کارآفرینان مشکل تولید را در بدهی ها، سرمایه در گردش،جلوگیری از ایجاد فضای اقتصادی و واردات قانونی و غیرقانونی می دانند.

وی با بیان اینکه نگرانی‌های کارآفرینان را با مسئولان ذیربط مطرح می کنیم،گفت: آنها هم باید راهکارهای عملی، اهداف عمومی و زمانبندی هایشان را اعلام کنند، چون ظاهرا همه به یک صورت صحبت کرده اما مشکل حل نمی شود.

عدم وجود برنامه اساسی برای رفع موانع تولید

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه نهادهای مرتبط باید در مورد زمان و مرحله و نوع اجرای طرح ها توضیح دهند، تصریح کرد: هدف آنها اگر واسپاری پروژه ها است در چه زمانی صورت می گیرد، اگر تهاتر است  با چه روشی انجام می شود و اگر سرمایه در گردش از راه پرداخت بدهی به بانک مرکزی و بانک ها و پیمانکارها است، انجام می دهند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تخصیص ها حداقلی است و هماهنگی‌های لازم را جهت اجرای قوانین پیگیری می کنیم، تصریح کرد: تخصیص‌های عمرانی و مانند او نشان‌دهنده عدم وجود برنامه اساسی است و این گفته کارآفرینان و سرمایه گذاران را با عنصر اساسی تشکیلات از لحاظ اجرا، تامین مالی و سیاست اقتصادی مطرح و پیگیری می کنیم.

نظر شما