شناسهٔ خبر: 104388 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مسئولان و هنرمندان حوزه هنری به استقبال شهدای غواص می‌روند

مزار شهدا 43 مسوولان و هنرمندان حوزه هنری فردا یکشنبه ۱۸ مرداد ماه برای استقبال از دو غواص شهید گمنام به «معراج شهدا» می روند.

به گزارش «نماینده»، مسوولان و هنرمندان حوزه هنری یکشنبه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح برای استقبال از دو غواص شهید گمنام به «معراج شهدا» واقع در ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، کوچه معراج می روند.

شب وداع با این شهدای گمنام نیز، دوشنبه ۱۹ مرداد، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام صادق (ع) در میدان فلسطین برپا خواهد شد.

همچنین آیین تشییع و تدفین دو شهید غواص با عنوان «سوره اخلاص»، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه دوشنبه ۲۰ مرداد ماه از مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین به سمت حوزه هنری واقع در خیابان حافظ برگزار می‌شود و رو به روی مسجد امام خامنه‌ای حوزه هنری مراسم باشکوه خاکسپاری این شهدا برگزار می‌شود.

حوزه هنری این روزها در تب و تاب فراهم کردن مقدمات و زمینه‌های برگزاری مراسم ویژه «سوره اخلاص» است تا در روز موعود مراسمی در شأن و مقام شهدای دفاع مقدس در این نهاد انقلابی برگزار شود. در همین راستا جلسه هماهنگی تشییع پیکر دو شهید غواص در حوزه هنری با حضور مومنی شریف رئیس حوزه هنری، هادی مولوی‌دوست مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری، لولاچیان و ستاری، از مسئولان بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق(ع) و تنی چند از مسئولان شهرداری، ناجا، راهور، اورژانس و آتشنشانی تهران بزگ و منطقه ۶ و ... برگزار شد.

رئیس حوزه هنری در این مراسم با بیان اینکه سه‌شنبه ۲۰ مردادماه که مصادف با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) است قرار شده دو شهید عزیز که از غواصان عملیات کربلای چهار بوده‌اند تشییع و تدفین شوند، می‌گوید: حوزه هنری مکانی است که هنرمندان آن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در طول دوران دفاع مقدس با شهدا همراه بوده‌اند و در کنار رزمندگان اسلام به نوبه خودشان مبارزه با دشمنان انقلاب را پیش برده‌اند. اشعار شاعران حوزه هنری در جبهه‌های جنگ تحمیلی زمزمه می‌شد، نقاشی‌های نقاشان حوزه هنری با موضوع دفاع مقدس بارها و بارها آرمان‌های انقلاب را به نمایش گذاشته است و هنرمندان موسیقی و داستان‌نویسان و فیلم‌سازان و دیگر هنرمندان این نهاد هر یک به نوبه خودشان در کنار رزمندگان کار هنری خودشان را انجام داده‌اند.   به همین منظر بی مناسبت نیست که شهدا در حوزه هنری حضور داشته باشند تا نمادی از آن روزهای باشکوه جنگ ما بر علیه دشمنان اسلام و انقلاب باشند و ما را نسبت به همراهی هنرمندان و رزمندگان جنگ تحمیلی در آن برهه تاریخی متذکر شوند.

مسئولان حاضر در این جلسه بنا به مسئولیت‌هایشان آمادگی خود را برای حضور و ارائه خدمات برای برگزاری بهتر مراسم اعلام کردند. همچنین در این جلسه با تقسیم اولیه فعالیت‌ها شرح‌ وظایف هر یک از نهادها و ارگان‌ها مشخص شد.

نظر شما