شناسهٔ خبر: 104377 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پول‌های بلوکه شده ایران را صرف طرح‌های عمرانی کنیم

پول 43 رییس اتاق تعاون ایران گفت: اگر قرار است پول‌های بلوکه شده به ایران بازگردد این پول‌ها باید صرف طرح‌های عمرانی و امور زیربنایی شود.

به گزارش «نماینده»، بهمن عبداللهی درباره‌ی مدیریت انتظارات مردم در دوران پساتحریم اظهار کرد: طبعا نباید به انتظارات و توقعات بی‌مورد دامن بزنیم. اگر بناست منابع ارزی وارد چرخه اقتصادی کشور شود و پول‌های بلوکه‌شده ایران بازگردد نباید این منابع ارزی صرف مباحثی همچون واردات کالا و مسائل روبنایی شود.

به گفته وی بهترین راه مصرف منابع ارزی این است که در امور زیربنایی کشور و طرح‌های عمرانی به کار گرفته شود.

وی گفت: این‌که توقع داشته باشیم با لغو تحریم‌ها اتفاقات عجیبی در کشور بیفتد، قطعا این‌طور نخواهد شد لذا سیاست‌گذاران اقتصاد کشور حتما به این نکته توجه داشته باشند که عقب‌ماندگی‌هایی در برنامه‌های عمرانی و زیرساخت‌های کشور در طول چند سال داشته‌ایم که با استفاده از این منابع باید جبران شود.

عبداللهی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در کشور به استفاده از پول‌های ارزی در امور جاری و روزمره اولویت دارد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار کرد: از مجموع ۱۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و ۸۵۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی یا نماینده خارجی حضور دارند.

وی گفت: به دلیل تعداد شرکت‌کنندگان خارجی ۴۷ درصد و به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان داخلی ۱۵ درصد رشد را نسبت به سال گذشته داشتیم که نشان‌دهنده اقبال خوب شرکت‌های خارجی از نمایشگاه امسال است.

به گفته وی استقبال شرکت‌های اروپایی و غربی برای حضور در بازار ایران از شرایط اخیر پیش‌آمده در جریان توافقات هسته‌ای بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای تولید‌کنندگان داخلی و سازندگان مسکن در کشور باشد.

نظر شما