شناسهٔ خبر: 104351 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جلیلیان در پاسخ به اظهارات اخیر اصغرزاده:

اصغرزاده حق اتهام زنی به وکلای ملت را نداشت/ دادستان پیگیری کند

علی جلیلیان43 عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از اظهارات اخیر ابراهیم اصغرزاده انتقاد کرد و گفت: دادستان به صورت جدی باید پیگیر این موضوع باشد.

به گزارش «نماینده» علی جلیلیان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به اظهارات اخیر ابراهیم اصغرزاده در روزنامه آفتاب یزد مبنی بر اتهام به ۱۷۰ نفر از وکلای ملت اظهار داشت: اگر کسی چه در قالب شفاهی یا کتبی امری را به کسی نسبت دهد در صورتی که اظهار او کذب باشد نشر اکاذیب کرده است و شخصی که به او تهمت زده شده است می‌تواند به جرم نشر اکاذیب شکایت کند.

وی افزود: ولی اگر به ادعای شخص اظهار کننده این مطلب حقیقت داشته باشد نیز گروه شاکی می‌توانند از طریق قانونی شکایت خود را مطرح کند.

 نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی این مسئله را از منظر حقوقی مورد بحث قرار داد و تصریح کرد: اگر در مصاحبه آقای اصغرزاده اسم شخصی قید نشده باشد دادستان به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند تحت عنوان تشویش در اذهان عمومی شکایت و این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

جلیلیان با انتقاد شدید از مصاحبه صورت گرفته توسط اصغر زاده و اتهام به وکلای ملت مطرح کرد: اگر این آقا مدعی است که سخنان وی حقیقت دارد می‌تواند از طریق قانونی این مباحث را مطرح کرده و به دادستان منتقل کند نه اینکه در نشریات مختلف به نشر اکاذیب بپردازد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری جدی دادستان در این خصوص شد و مطرح کرد: اگر این مطلب متوجه نمایندگان مجلس است دادستان باید در این مسئله ورود پیدا کرده و در دستور کار قرار دهد.

وی تبیین کرد: اگر اظهارات اصغرزاده کذب باشد باید به جرم نشر کذب مطالب و یا ایجاد تشویش تحت پیگیری قرار گیرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه بر اساس چه مبنایی بار دیگر چنین اتهامی متوجه وکلای ملت شده است تأکید کرد: این گونه افراد صداقت ندارند و می‌خواهند فضای جامعه را آلوده کنند. هدف از این‌گونه موضع‌گیری‌ها تشویش اذهان عمومی و ترغیب یک جریان مقابل جریان یا حذب دیگر به نفع خود می‌باشد.

جلیلیان اقدام اصغرزاده را امری بی‌مورد و بی‌جا عنوان کرد و گفت: این آقا نه در مقام قضایی است که چنین مواردی را در قالب بیان جرم دیگران مطرح می‌کند و نه شخصی است که این‌گونه موارد به او مربوط باشد. اصلا طرح چنین اظهاراتی به این اشخاص ربطی ندارد هدف آنها فقط آلوده کردن فضای کشور و بهره‌برداری سیاسی است.

وی در پاسخ به نمایندگان و وکلای ملت در این باره اضافه کرد: اگر نامی از شخص نمایندگان برده شده است تک تک نامبردگان می‌توانند به شکایت کنند اما اگر به صورت کلی مطرح کرده و نامی برده نشده هم دادستان می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم پیگیری کرده و این شخص را به جرم تشویش در اذهان عمومی یا نشر مطالب کذب مورد بازجویی قرار دهد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس متذکر شد: همین اتهام وارد کردن‌ها،‌ آلوده کردن فضا و بیان مطالب نامربوط خود تشویش در اذهان عمومی ایجاد کرده و جرم محسوب می‌شود و باید توسط دادستان بصورت جدی مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

نظر شما