شناسهٔ خبر: 104298 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مردم سیستان در مجلس:

مسئولان نقد سازنده را بپذیرند

سیدباقر حسینی/1 نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان استان انتقاد رسانه‌ها را در مقابله با خود می‌دانند درحالی که این انتقادات در بهبود عملکرد مسئولان موثر است، نقد و انتقاد منصفانه را باید پذیرفت و نباید صورت مسئله را پاک کرد.

به گزارش «نماینده» سیدباقر حسینی امروز در زاهدان اظهار کرد: متأسفانه گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سبب شده بسیاری از افراد ناآگاه که به کار خبر و وظایف و جایگاه این قشر هم واقف نیستند، خود را اصحاب رسانه معرفی می‌کنند که به نظر من این افراد هیچ شناختی از موقعیت و جایگاه و وظایف یک خبرنگار ندارند و به اسم خبرنگار اهداف، افکار و اندیشه باندها و جناح‌های مختلف را پیش برده و فضا سازی می کنند که این درست نیست.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: حساب خبرنگاران و اصحاب اندیشه و قلم سیستان و بلوچستان با کسانی که فقط ادعای رسانه‌ای بودن دارند، کاملاً جدا است، این افراد خبرنگاران واقعی و زحمتکشی هستند که علاوه بر بی‌مهری‌هایی که نسبت به آنها در جامعه می‌شود، بازهم با اقتدار در انجام رسالت خود تلاش می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: کسب اطلاعات درست، انتقال صحیح و شفاف آنها به مردم و داشتن روحیه مطالبه‌گری خواسته‌های مردم از مسئولان از ویژگی بارز یک خبرنگار حرفه‌ای است که در استان ما این موارد در میان خبرنگاران و اصحاب رسانه مشهود است.

وی بیان کرد: ضمن تبریک فرا رسیدن این روز به خبرنگاران، امیدواریم این قشر زحمتکش جامعه در راستای عمل به رسالت خود موفق باشند و روحیه مطالبه‌گیری خود را بیش از پیش تقویت کنند.

* مسئولان خبرنگاران را کنار خود بدانند نه در مقابل خود

حسینی افزود: متأسفانه در سیستان و بلوچستان مطبوعات و رسانه‌های ما حمایت نمی‌شوند، بسیاری از مسئولان هنوز جایگاه واقعی خبرنگار را درک نکرده‌اند و آنها را مزاحم و در مقابل خود می‌دانند و نقد آنها را بر نمی‌تابند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان استان انتقاد رسانه‌ها را در مقابله با خود می‌دانند، درحالی که این انتقادات قطعاً در بهبود عملکرد مسئولان موثر است، نقد و انتقاد منصفانه را باید پذیرفت و نباید صورت مسئله را پاک کرد و مشکلات را منکر شد.

وی ادامه داد: نگاهی مسئولان سیستان و بلوچستان به تذکر و نقد نگاه مثبتی نیست در حالی‌که وظیفه آنها است که چه به تذکرات و انتقاد نمایندگان مجلس و چه رسانه‌ها توجه کنند و از تخریب دوری کرده و پاسخگو باشند.

حسینی با اشاره به اینکه مطالبه‎گری و تشریح خواسته‌ها و مشکلات مردم یکی از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران سیستان و بلوچستان است، گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و وظیفه دارند خواسته‌های مردم را تشریح و از طرفی مسئولان نیز باید پاسخ درست را به این مطالبه‌گری برای تنویر افکار عمومی داشته باشند.

وی گفت: تشریح ظرفیت‌ها و خدمات انجام شده در استان برای مردم از دیگر رسالت‌های خبرنگاران است که باید به بهترین نحوه ممکن به مردم اطلاع‌رسانی شود.

نظر شما