شناسهٔ خبر: 104286 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

جریان سازش «توافق» را گام اول رابطه با آمریکا می‌داند

محمدیان/2 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: مهمترین بحث جانبی توافق این است که جریان سازش درصدد بهره‌برداری سیاسی و فرهنگی از این توافق می باشد و قصد دارد از این توافق سکوی جهشی را برای رسیدن به اهداف خود بسازد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام محمدیان در اردوی آموزشی سیاسی فعالان تشکل های دانشجویی سراسر کشور در مجتمع عالی آموزشی پژوهشی صنعت آب و برق مشهد با اشاره به اینکه در بهشت نعمت های فراوانی وجود دارد اما بالاترین نعمت بهشت احساس رضا است گفت: دنیا هم شبیه بهشت می شود چنانچه در همین دنیا به مقام رضا برسیم و معتقد باشیم که هر چه از دوست رسد نیکوست.

وی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام عنوان می کند عبادت این نیست که انسان بسیار نماز بخواند و روزه بگیرد، اصل عبادت و بندگی خدا بسیار تفکر کردن است تصریح کرد: امام رضا علیه السلام می فرمایند چنانچه جوانی از جوانان شیعه را ببینم که به دنبال فهمیدن نیست او را تنبیه خواهم کرد عامه بودن مشتق از عما به معنی کوری است و خداوند راضی نشده که این افراد را حتی به چهار پایان مثل بزند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور افزود: چنانچه مکتبی به اندازه مکتب ما به خردورزی دعوت کند ما در مقابل آن مکتب خضوع می‌کنیم زیرا این مکتب از فهم بیشتر ترس و واهمه ندارد کسانی که نگرانند تا این اندازه به خواندن و تفکر کردن تاکید نمی کنند.

حجت الاسلام محمدیان یادآور شد: فضای مجازی و تمدن جدید فرصتی برای تفکر به انسان نمی‌دهد و به انسان می گویند بگذارید من برای شما فکر کنم.

وی تصریح کرد: این تمدن به مصرف گرایی انسان تاکید دارد بنابراین چنانچه می خواهیم در این بازار شلوغی که ایجاد کرده اند گمراه نشویم باید تفکر کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه خیمه مسائل فرهنگی را دانشجویان باید در جامعه فراهم کنند در رابطه با توافقات هسته ای گفت: در حال حاضر جمعی شادمان و جمعی نگرانند برخی به دلیل توافقات هسته ای از شادی در پوست خود نمی گنجند و برخی غصه می خورند.

حجت الاسلام محمدیان افزود: این توافق هر چه باشد چه آن را برد برد بدانیم و چه آن را باخت و یا پیروزی بدانیم حاشیه ها و مسائل جانبی را ایجاد کرده است که از اصل توافق پررنگ تر شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تاکید کرد: مهمترین بحث جانبی توافق این است که جریان سازش درصدد بهره برداری سیاسی و فرهنگی از این توافق می باشد و قصد دارد از این توافق سکوی جهشی را برای رسیدن به اهداف خود بسازد.

حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: جریان سازش توافق هسته ای را یک اتفاق نمی داند بلکه درصدد است این توافقات گام اولی باشد برای عادی سازی روابط با آمریکا.

وی ادامه داد: جریان سازش توافقات هسته ای را فرصتی می داند تا براساس آن سوت پایان مبارزه با آمریکا را بزند که این سوت پایان از اصل توافق برای آنان مهم تر است به طوری که درصددند بقبولانند که راهبرد ۴ دهه انقلاب راهبردی اشتباه بوده است که پس از تسخیر لانه جاسوسی این راهبرد را برخی وارد نظام کرده اند.

وی بیان کرد: آنان می خواهند بگویند اشتباه کردیم که از دیوار لانه جاسوسی بالا رفتیم و درصددند مجموعه جریان انقلابی را نیز به خود پیوند بزنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: این افراد می خواهند این مسئله را جا بیندازند که عناصر انقلابی گرفتار توهم توطئه بوده اند و براساس همین توهم توطئه روش های نادرست را در پیش گرفتند و همین روش های نادرست آسیب هایی را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

وی با تاکید بر اینکه آنان معتقدند که سرنوشت حتمی جهان بشریت تعامل با قدرت برتر است تاکید کرد: ما معتقدیم مسئله استکبارستیزی به قدری مبانی قوی در جمهوری اسلامی دارد که مردم می دانستند که در ذات این مکتب اسلامی وجود دارد.

حجت الاسلام محمدیان ضمن اشاره به اینکه نمی شود کسی مومن به قرآن باشد و معتقد باشد که موضوع مبارزه با استکبار جزو راهبردهای اصلی نظام نیست خاطرنشان کرد: تقابل دائمی و مبارزه همیشگی حق و باطل یکی از مبانی استکبارستیزی است مقصود از حق راهی است که انبیا برای ما نشان داده اند و مقصود از باطل راهی است که مخالفین انبیا و ائمه در پیش گرفته اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ضمن اشاره به اینکه منطقه ای که حق و باطل بتوانند در آن اردو بزنند وجود ندارد گفت: هر جا که حق و باطل با هم کنار آمدند باید تردید کنید که یا حق در آنجا شعاری بیش نیست و یا باطل پرده حق بر خود کشیده است.

وی اصل دوم از مبانی استکبارستیزی را ایستادگی در برابر ظلم و حمایت از مظلوم دانست و بیان داشت: قاعده نفی سبیل، پرهیز از ولایت کافران، جهاد در راه خداوند و حفظ آمادگی و مراقبت دائمی در برابر دشمنان از دیگر مبانی استکبارستیزی است.

حجت الاسلام محمدیان در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با صلح امام حسن علیه السلام و شباهت آن با عصر امروز یادآور شد: امام حسن علیه السلام صلح را پذیرفت برای یک حق بزرگ و این صلح به معنای پذیرش باطل نبود.

وی ادامه داد: در جریان صلح امام حسن علیه السلام عده ای ضعیف شدند و فرماندهان لشکر ایشان نیز به امام حسن علیه السلام خیانت کردند به همین علت امام حسن علیه السلام مجبور به پذیرش صلح شد.

وی تاکید کرد: صلح امام حسن علیه السلام با جریانات امروز کشور ما قابل مقایسه نیست زیرا نه فرماندهان ما اهل خیانت هستند و نه ملت ما در مقابل استکبار سازش می کند.

نظر شما