شناسهٔ خبر: 104279 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پاسور ایرانی تیم ملی قطر!+عکس

پاسور ایرانی تیم ملی قطر؛ علی اسدی پاسور دورگه تیم ملی والیبال قطر گفت: اصلاً از رشته والیبال خوشم نمی آمد و عاشق فوتبال بودم، اما به اصرار معلم ورزشم وارد این رشته شدم.

به گزارش «نماینده»، علی اسدی، بازیکن شماره ۷ تیم ملی والیبال قطر است که در مسابقات قهرمانی آسیا زیر نظر خوان سیچلو کار می‌کند. وی یک بازیکن دو رگه ایرانی - قطری است و تنها دو بار آن هم به واسطه تیم‌های ورزشی به ایران آمده است. به اعتقاد وی که خودش حالا پاسور قطری‌ها به شمار می‌رود سعید معروف در حال حاضر بهترین پاسور جهان است.

متن گفت‌وگو با علی اسدی را در ادامه می‌خوانید:

**خودت را کامل معرفی کنید.

من علی اسدی هستم و ۲۹ سال سن دارم.

** چه شد که رفتی سراغ والیبال؟

اصلاً از این رشته خوشم نمی آمد و عاشق فوتبال بودم، اما یک معلم ورزش داشتیم که اصرار می‌کرد که من پتانسیل خوبی در والیبال دارم. من صحبت‌های وی را جدی نمی‌گرفتم تا اینکه این معلم ورزش به منزل ما آمد و با پدرم صحبت کرد. پس از آن من با تیم نونهالان کار را آغاز کردم و رده‌های مختلف را پشت سر گذاشتیم. از نوجوانان تا بزرگسالان با تیم ملی والیبال قطر کار کرده‌ام.

** آیا خانواده‌ات ورزشی هستند؟

خیر؛ تقریباً هیچکدام از اعضای خانواده من ورزش حرفه‌ای انجام نمی‌دهند. من ۶ خواهر و ۵ برادر دارم.

** هدف قطر برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا چه بود؟

ما هدف‌مان حضور در نیمه‌نهایی بود که خوشبختانه محقق شد، اما حالا که فینالیست نشدیم به فکر حداقل کسب عنوان سومی هستیم.

پاسور ایرانی تیم ملی قطر؛ علی اسدی

** در چه باشگاهی بازی می‌کنی؟

من در لیگ قطر و در باشگاه الریان بازی می‌کنم. دو سال پیش هم در فینال جام باشگاه‌های آسیا در تهران به مصاف کاله رفتیم.

** کسی انتظار نداشت تیم قطر اینقدر خوب بازی کند؛ به نظر می‌رسد که تاثیرات سیچلو بود که قطر اینقدر پیشرفت کرد.

ما می‌دانیم که سیچلو دستیار ولاسکو بوده و این مربی با ایران افتخارات زیادی کسب کرده است. سیچلو دو سال است که با ما کار می‌کند و در این مدت توانسته است تیم را به این شرایط برساند. وی همیشه از ما می‌خواهد که فقط خوب بازی کنیم و به نتیجه فکر نکنیم. سیچلو یک مربی کم‌نظیر است که نکات زیادی برای گفتن دارد.

** دوست داری به لیگ ایران بیایی و بازی کنی؟

چرا که نه؟ اگر شرایط فراهم باشد و پیشنهادی داشته باشم قطعاً استقبال می‌کنم. برخلاف چیزی که تصور می‌شود باید بگویم که والیبالیست‌های ایران بیشتر از سایر کشورها و مخصوصاً قطر پول می‌گیرند.

** الگویی هم در والیبال برای خودت انتخاب کرده‌ای؟

بله؛ الگوی من ریکاردو گارسیای برزیلی است.

** نظرت درمورد سعید معروف چیست؟

به نظر من معروف در حال حاضر بهترین پاسور جهان و برای من بازیکن شماره یک جهان است.

** بازی‌های تیم ملی والیبال ایران را هم پیگیری می‌کنی؟

بله؛ مسابقات ایران در تورنمنت های معتبر را کامل پیگیری می‌کنم. والیبال ایران پیشرفت چشم‌گیری داشته است؛ آنها آنقدر خوب شده‌اند حالا تیم ب ایران به فنیال مسابقات آسیایی راه پیدا کرده است. تیم ب ایران هم نتایج خیلی خوبی گرفته است و اصلاً نمی‌شود آنها را هم دست کم گرفت. این موضوعات نشان می‌دهد که فدراسیون ایران برنامه دارد تا پشتوانه‌سازی کند.

** تا کنون چند بار به ایران آمده‌ای؟

امسال برای دومین بار است که به ایران می‌آیم؛ متاسفانه هر دو بار هم به واسطه تیم‌های ورزشی این اتفاق افتاده است. خیلی دوست داشتم که بتوانم به صورت جداگانه به ایران بیایم، اما متاسفانه اصلاً زمان نداشتم تا این کار را بکنم.

پاسور ایرانی تیم ملی قطر؛ علی اسدی

** در ایران هم دوست یا فامیل داری؟

من در ایران کسی را نمی‌شناسم، اما اگر آشنایی داشته باشم خیلی دلم می‌خواهد به تهران بیایم و نقاط مختلف آن را ببینم. زمانی که با تیم‌های ورزشی به ایران آمدم اصلاً زمان نداشتم تا تهران را ببینم.

** چه چیزهایی در مورد ایران شنیده‌ای؟

نکات زیادی شنیده‌ایم. می‌دانم که مردم خوب و مهربانی دارد و شنیده‌ام که مکان‌های دیدنی زیادی هم در ایران وجود دارد. ایران غذاهای خوشمزه‌ای دارد که من کباب، قورمه سبزی‌ و آش را خیلی دوست دارم.

نظر شما