شناسهٔ خبر: 104241 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اعتراض احزاب میانه به نحوه برکزاری انتخابات خانه احزاب

سخنگوی هیئت رئیسه خانه احزاب از اعتراض برخی احزاب نسبت به نحوه برگزاری انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب خبر داد.

به گزارش«نماینده»علی جنگروی سخنگوی هیئت رئیسه مجمع عادی خانه احزاب اظهار داشت: روز گذشته بعد از برگزاری انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب بیش از 10 حزب خبری را به ما اعلام کردند مبنی براینکه تخلفات و تقلبی در انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب رخ داده و نسبت به آن اعتراض داشتند.

وی ادامه داد: این احزاب که از فراکسیون میانه هستند، اعتقاد دارند که در انتخابات شورای مرکزی تقلب شده که در خود انتخابات نقش مستقیم داشته است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجمع عادی خانه احزاب افزود: این احزاب قصد داشتند که ادعای خود را با کمیسیون ماده 10 احزاب و وزارت کشور مطرح کنند اما قرار شد مستندات خود را به هیئت رئیسه مجمع عمومی عادی خانه احزاب ارائه کرده و اگر تقلب و تخلفی صورت گرفته باشد، ما رسیدگی می‌کنیم.

جنگروی یادآور شد: اگر احزاب دیگر نیز مستنداتی مبنی بر تخلف در انتخابات شورای مرکزی داشته باشند، می‌توانند به هیئت رئیسه مجمع ارائه کرده و ما نیز به آن رسیدگی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمیسیون ماده 10 احزاب منتظر تأیید صورت جلسه انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب از سوی هیئت رئیسه این مجمع است. و اگر ما آن را تأیید کنیم، آنها نیز این انتخابات را تأیید می‌کنند ولی قبل از ارائه صورت جلسه به کمیسیون ماده 10 احزاب برخی احزاب خبر از تخلف و تقلب دادند و از ما درخواست رسیدگی داشتند.

منشی هیئت رئیسه خانه احزاب در پایان گفت: ما به این احزاب فرصت داده‌ایم که اگر مستند و ادله‌ای درباره تخلف و تقلب در برگزاری انتخابات شورای مرکزی دارند، به ما ارائه کرده و ما به آن رسیدگی می‌کنیم حتی اگر منجر به این شود که انتخابات شورای مرکزی ابطال شود.

نظر شما