شناسهٔ خبر: 104220 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وظیفه اصلی یک رسانه چیست؟

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی یک رسانه رساندن صدای مظلوم است، گفت: ما باید از تلاش خبرنگارانی یاد کنیم که به صورت شبانه روز در اقصی نقاط کشور و در اوج مشکلات همراه مردم بودند.

به گزارش «نماینده» محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و یاد و خاطره شهدای رسانه اظهار داشت: رسانه در نظام اسلامی امانتدار است و صداقت در بیان مطالب را وظیفه اصلی خود در کار اطلاع‌رسانی می‌داند.

وی با بیان اینکه شهادت با خبرنگاران رابطه مستقیم دارد، گفت: در طول دفاع مقدس شهدای زیادی از اهالی رسانه تقدیم انقلاب شد، کسانی که دوشادوش رزمندگان برای رساندن پیام حقانیت مردم تلاش کردند.

خدادی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی یک رسانه رساندن صدای مظلوم است، گفت: ما باید از تلاش خبرنگارانی یاد کنیم که به صورت شبانه روز در اقصی نقاط کشور و در اوج مشکلات همراه مردم بودند.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا ادامه داد: رسانه برای انسان‌ها تلاش می‌کند تا با پرهیزکاری و امانت‌داری، اخلاق را در جامعه نهادینه کرده و بسترساز اطلاع رسانی هدفمند باشند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت، حفظ منافع و کمک به تمام ارکان کشور برای اعتلای ایران اسلامی، اولین مولفه کار اهالی رسانه است؛ رسانه و خبرنگار از یک سو برای تقویت اقتدار، همبستگی، توسعه و همدلی تلاش می‌کند و از سویی دیگر نگاه آسیب شناسانه به مسائل دارد تا بتواند تمامی آسیب‌ها را به فرصت تبدیل کند.

خدادی تصریح کرد: در ساعاتی که ممکن است همه خواب باشند، خبرنگار بیدار است تا از دستاوردهای نظام اسلامی دفاع کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران تکلیف اول خود را صیانت از انقلاب، جمهوری اسلامی و همه ارکان نظام می‌دانند، گفت: در همین روزهای اخیر خبرنگاران سخت کوشانه دوشادوش دیپلمات ها در مذاکرات حضور داشتند و حتی در طوفان اخیر هم خبرنگاران بودند که تمام ارکان نظام را خبر کرده و بستر کمک‌رسانی را فراهم کردند.

نظر شما