شناسهٔ خبر: 104188 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

طباطبایی نائینی:

اگر برجام نافی منافع ملی باشد تصویب نخواهد شد

حمیدرضا طباطبایی نائینی/ نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: دولت در هنگام مذاکرات باید بر اساس منافع کشور ذیل موافقت نامه‌های بین المللی را امضا کند.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا طباطبایی نائینی درباره اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه برجام نیازی به تصویب در مجلس ندارد، اظهار داشت: طبق قانون اساسی کلیه موافقت‌نامه‌‌های بین‌المللی و پروتکل‌ها باید به تصویب مجلس برسد و جزء حدود اختیارات تعریف شده نمایندگان مجلس است که در جاهایی که ضرورت می‌بینند، ‌ دخالت کنند.

نماینده نائین، ‌ خور و بیابانک گفت: مجلس پیش از تصویب برجام، ‌ قانونی را تصویب کرد و در آن قانون حدودی برای حفظ دستاوردهای عالی هسته‌ای  تعیین شد.

وی افزود: طبق این قانون تصویب شده، ‌ دولت باید بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی و خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند، ‌ذیل موافقتنامه‌های بین‌المللی را امضا کند.

طباطبایی نائینی تصریح کرد: قطعا برجام در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در این زمینه اظهارنظر قانونی خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: اگر مجلس پس از ارزیابی متن برجام به این نتیجه برسد که این موافقت نامه به مصلحت کشور نیست، آن را تصویب نمی‌کند.

وی افزود: اگر برجام اشکال عمده‌ای نداشته باشد و متن این توافقنامه برخلاف منافع ملی و خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری نباشد، ‌ مجلس مخالفتی با آن نخواهد کرد.

نظر شما