شناسهٔ خبر: 104186 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هفته دوم لیگ پانزدهم فوتبال؛

برگزاری دو دربی در روز تقابل قلعه‌نویی و مظلومی/ زد و خورد آبی‌ها

مظلومی.قلعه نویی روز دوم از دومین هفته رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در شرایطی روز جمعه برگزار خواهد شد که دیدار استقلال و ملوان به خاطر رویارویی قلعه‌نویی و مظلومی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش «نماینده»، هفته دوم از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا جمعه با برگزاری چهار مسابقه به پایان می‌رسد. در یکی از این دیدارها، امیر قلعه‌نویی خیلی زود مقابل استقلال و هوادارانش قرار می‌گیرد، دو بازی دیگر دربی‌های حساس اصفهان و تبریز است و آخرین مسابقه، تقابل تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ‌برتر است. در زیر اشاره‌ای به این بازی‌ها می‌شود:

گسترش فولاد تبریز - تراکتورسازی تبریز
نخستین بازی این روز، دربی تبریز است، جایی‌که شاگردان مدعی اولیویه‌را مقابل مردان جوان و باانگیزه کمالوند قرار می‌گیرند. تراکتوری‌ها که در بازی نخست فصل مقابل نفت تنها یک امتیاز خانگی به دست آوردند، هر چند در این بازی میهمان هستند اما به لطف تماشاگران بیشتری که دارند، تقریبا میزبان محسوب می‌شوند و به فکر رسیدن به پیروزی هستند.

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر برای اینکه دوباره خود را به عنوان مدعی در این فصل معرفی کند، نیاز به ۳ امتیاز این مسابقه دارد تا از همین ابتدای راه از جمع مدعیان فاصله نگیرد. در سوی دیگر میدان مردان گسترش فولاد قرار دارند که لیگ را با کسب یک امتیاز خارج از خانه مقابل سایپا آغاز کردند و دوست دارند با برتری در دربی تبریز، ۳ امتیاز باارزش و تاثیرگذار را به دست آورند.

استقلال تهران - ملوان بندرانزلی
تقابل امیرقلعهنویی با پرویز مظلومی، سیدمهدی رحمتی، استقلال و هواداران آبی‌پوشان تهرانی مهمترین اتفاقات این بازی است که هم به جهت فنی و هم مسائل حاشیه‌ای حساسیت این بازی را بیشتر کرده است. قلعهنویی که در دو فصل گذشته نتوانست با استقلال قهرمانی و یا سهمیه آسیا را به دست آورد، در پایان لیگ چهاردهم این تیم را ترک کرد تا پرویز مظلومی و سیدمهدی رحمتی به این تیم بازگردند.

این مربی پرافتخار که تا روزهای پایانی نقل و انتقالات نزدیک بود بدون تیم بماند، ناگهان سر از ملوان درآورد و خیلی زود باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. البته او به خاطر برخی مشکلات در مسابقه گذشته ملوان روی نیمکت این تیم ننشست و اگر مشکلاتش حل نشود، ممکن است این اتفاق در بازی با استقلال هم تکرار شود.

اما از بعد فنی، دو تیم برنده هفته نخست مقابل هم قرار می‌گیرند. استقلال که در مشهد سیاه‌جامگان را شکست داد، میزبان ملوانی است که ذوب‌آهن قهرمان جام حذفی را در خانه مغلوب کرد. تیم پیروز این بازی در صورتی که دربی اصفهان برنده نداشته باشد، صدرنشین لیگ خواهد شد.

اگر قلعه‌نویی بتواند در این بازی باعث پیروزی تیمش شود، از یک‌سو توان فنی‌اش را به رخ پرویز مظلومی می‌کشد و از سوی دیگر شاید جایگاهش را در بین هواداران استقلال از دست بدهد، اما پرویز مظلومی با بردن ملوان ضمن شروع جذاب لیگ و صدرنشین کردن تیمش، برای قلعه‌نویی و هوادارانش قدرت‌نمایی کرده و جایگاهش را در این مستحکم‌تر می‌کند.

 حال باید دید در این رقابت جذاب و دیدنی، تیم تحت هدایت قلعه‌نویی با امتیاز زمین مسابقه را ترک می‌کند و یا مظلومی و تیمش شادی را به هواداران واقعی استقلال هدیه خواهند کرد.

استقلال اهواز - سیاه‌جامگان مشهد
دو تیم صعودکننده به لیگ پانزدهم در تقابلی جالب مقابل همدیگر به میدان می‌روند، البته استقلال اهواز به لطف خرید سهمیه فولاد نوین از لیگ دسته دوم به لیگ برتر آمد اما سیاه‌جامگان با موفقیت در دسته اول، مستقیما به این رقابت‌ها صعود کرد.

استقلال اهواز میزبان این بازی که در گام نخست برابر صبا در خانه‌اش یک امتیاز ارزشمند گرفت، در نخستین بازی خانگی امیدوار است هواداران آبی‌دوست اهوازی را به سمت خود جلب کند تا با تکیه بر آنها در لیگ امسال نتایج خوبی به دست آورد.

در نقطه مقابل اما سیاه‌جامگان پس از شکست مقابل آبی‌پوشان تهرانی در اندیشه جبران آن باخت و فرار از مثلث انتهای جدول است. به همین دلیل نمی‌خواهد در این بازی امتیازی را از دست بدهد.

ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان
آخرین دیدار هفته دوم نیز یک دربی جذاب بین دو تیم اصفهانی‌ بوده که تقابل قهرمان لیگ و فاتح جام حذفی فصل گذشته است، مسابقه‌ای که آن را می‌توان جام اتحادیه فوتبال ایران و نبرد شاگرد و استاد برشمرد.

در یکسوی میدان سپاهان قرار دارد که در ۵ فصل گذشته برابر رقیب همشهری‌اش در دربی بازنده نشده است، تیمی که لیگ را با یک پیروزی خانگی مقابل استقلال خوزستان آغاز کرد و به فکر رسیدن به صدر در پایان هفته جاری است. این تیم که با تغییرات مدیریتی نیز مواجه شده و امروز مدیریتش بر عهده اصغر باقریان است، در غیاب محرم نویدکیا کار سختی در دربی اصفهان پیش‌رو دارد؛ آن هم برابر ذوب‌آهنی که سراسر انگیزه است.

شاگردان یحیی گل‌محمدی که لیگ را با شکست مقابل ملوان آغاز کرده‌اند، آن هم در دیداری که یک پنالتی به ناحق علیه این تیم گرفته شد، در فکر جبران آن در دربی اصفهان هستند. در این بازی ذوب‌آهنی‌ها باید طلسم پیروز نشدن در دربی را بشکنند تا همانند فصل پیش لیگ را با نتایج ضعیف آغاز نکنند.

حتی از دست دادن یک امتیاز هم در این بازی ممکن است ذوب‌آهن را همچنان در بین قعرنشینان قرار دهد و این اتفاق خوبی برای قهرمان جام حذفی ایران نیست، به همین دلیل آنها در این بازی سخت، تنها به پیروزی فکر می‌کنند.

برنامه کامل دیدارهای هفته دوم از رقابتهای فوتبتال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به این شرح است:
پنجشنبه ۱۵ - مردادماه؛
* پدیده خراسان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۸، ورزشگاه ثامن مشهد
داور: سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: هادی طوسی و حسن انتظاری، داور چهارم: سعید شمس، ناظر داوری: مسعود فلاح

* نفت تهران - صبای قم، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه تختی تهران
داور: البرز حاجی‌پور، کمک‌ها: سجاد طوری و رضا قیم، داور چهارم: یاسر همرنگ، ناظر داوری: محمدجواد تقی‌پور

* استقلال خوزستان - پرسپولیس، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز
داور: محسن ترکی، کمک‌ها: حسین طالقانی و یعقوب سخندان، داور چهارم: پیام حیدری، ناظر داوری: عبدالله باعزم

* راه‌آهن تهران - سایپا تهران، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه شهر قدس 
داور: حمید حاج‌ملک، کمک‌ها: حمید غمزه و مرتضی کاظمیان، داور چهارم: وحید کاظمی، ناظر داوری: بهرام مهرپیما

جمعه ۱۶ - مردادماه؛
* گسترش فولاد تبریز - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: مهدی الوندی و حمیدرضا کنعانی، داور چهارم: علی احمدی، ناظر داوری: علیرضا یزدانی

* استقلال اهواز - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه تختی اهواز
داور: امید سعیدفر، کمک‌ها: حمید سبحانی و مهدی شفیعی، داور چهارم: جواد محمدی، ناظر داوری: خداداد افشاریان

* استقلال تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه آزادی
داور: شاهین حاجی‌بابایی، کمک‌ها: تورج عیوض محمدی و رحیم شاهین، داور چهارم: سیدرضا مهدوی، ناظر داوری: هدایت ممبینی

* ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان، ساعت ۲۱، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
داور: محسن قهرمانی، کمک‌ها: حسن یوسفی و محمد راهی، داور چهارم: روح‌الله شریفی، ناظر داوری: ایرج نظری

جدول رده بندی لیگ در پایان هفته اول

 نام تیمبازیبردتساویباختزدهخوردهتفاضل گلامتیاز
۱استقلال تهران۱۱--۲۱۱+۳
۲سپاهان اصفهان۱۱--۱-۱+۳
۳ملوان بندرانزلی۱۱--۱-۱+۳
۴پرسپولیس۱-۱-۲۲-۱
۵فولاد خوزستان۱-۱-۲۲-۱
۶پدیده مشهد۱-۱-۲۲-۱
۷راه‌آهن تهران۱-۱-۲۲-۱
۸نفت تهران۱-۱-۲۲-۱
۹تراکتورسازی تبریز۱-۱----۱
۱۰سایپا تهران۱-۱----۱
۱۱صبای قم۱-۱----۱
۱۲گسترش فولادتبریز۱-۱----۱
۱۳استقلال اهواز۱-۱----۱
۱۴سیاه‌جامگان۱--۱۱۲۱--
۱۵استقلال خوزستان۱--۱۱-۱--
۱۶ذوب‌آهن اصفهان۱--۱۱-۱--

نظر شما