شناسهٔ خبر: 104123 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

واعظی: باب تازه ای برای ایران در مراوده های اقتصادی با کشورها باز شده است

واعظی 43 مسوول کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان با اشاره به پیامدهای مثبت توافق ایران با ۵+۱ گفت: باب تازه ای در مراوده های اقتصادی و تجاری با کشورهای جهان برای جمهوری اسلامی ایران باز شده است.

به گزارش «نماینده» محمود واعظی، چهارشنبه شب در دیدار با امام جمعه اردبیل افزود: از این پس بازرگانان، صنعتگران و تولیدکنندگان کشورمان می توانند در فضای مناسب و مطلوب تری در بازارهای جهانی حضور یابند که این اتفاق به طور قطع با رونق دادن به اقتصاد سبب رفع مشکل های موجود در جامعه از جمله بیکاری خواهد شد.
وی، اعتماد سازی و انجام مراوده های تجاری و اقتصادی به ویژه با کشورهای همسایه را از سیاست های مهم دولت آقای روحانی ذکر کرد و گفت: در دیداری که دیروز در تهران با وزیر صنعت جمهوری آذربایجان انجام گردید بر گسترش همکاری های اقتصادی تاکید شد که بخشی از این گفت و گوها درباره استان اردبیل بود.
واعظی اظهار امیدواری کرد استان اردبیل به خاطر برخورداری از موقعیت مرزی ویژه بتواند در ارتباط با صادرات و واردات با جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز نقش ویژه خود را ایفا کند.
وی مقاومت مردم انقلابی ایران در برابر فشارها و تنگناهای ناشی از تحریم های ظالمانه غرب و نیز رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و نیز تلاش های رییس جمهوری و تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را از عوامل حصول توافق هسته ای با غرب دانست که منجر به تثبیت دستاوردهای ارزشمند هسته ای و حفظ عزت مردم کشورمان شد.
وی با اشاره به این که مردم ایران از شایستگی و لیاقت بسیار بالایی برخوردارند اظهار کرد: این مردم نباید نگران بیکاری و نبود کسب و کار برای فرزندانشان باشند و به طور یقین در فضای تازه ای که برای کشورمان باز شده رفته رفته شاهد رفع گرفتاری های خانواده ها در این ارتباط خواهیم بود.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اشاره به این که اتخاذ خط مشی و برنامه ریزی مناسب برای شرایط پساتحریم یک موضوع اصلی و مهم برای دولت است، افزود: کنترل اقتصاد و جلوگیری از تورم در شرایطی که بازارهای تازه ای برای فروش نفت ایران باز شده اند از برنامه های دولت در این زمینه هستند.
وی گفت: در شرایطی که شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی پس از به دست آمدن توافق هسته ای به شکل گسترده به سوی ایران اسلامی متوجه شده اند باید با برنامه ریزی مناسب از این فرصت ها برای رونق اقتصادی و برخورداری مردم شریف کشورمان استفاده شود.
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود از اردبیل به عنوان استانی یاد کرد که علاوه بر قابلیت های مهم در زمینه کشاورزی و گردشگری از مزیت مرزی بودن نیز برخوردار است.
وی بیان کرد: در فضای تازه ای که در ارتباط با تعامل و انجام مراوده های اقتصادی کشورمان با دنیا ایجاد شده بازارهای جهانی به ویژه بازارهای منطقه ای جدیدی نیز برای فعالان اقتصادی و بازرگانان و تولیدکنندگان این استان ایجاد شده است.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات همچنین با اشاره به این که دولت یازدهم توجه جدی به استان های مرزی دارد ادامه داد: در دو سال گذشته به اندازه دو تا سه برابر مجموع دوره قبل در این وزارت خانه در استان های مرزی در بخش های مختلف فعالیت انجام شده است.
واعظی در پایان از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به خاطر پشتیبانی از برنامه های دولت و آگاه سازی مردم از طریق خطبه های نماز جمعه قدردانی کرد.

نظر شما