شناسهٔ خبر: 103990 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اجرای طرح هادی در ۳۲ هزار روستای کشور

روستا. خانه سازی43 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: طرح هادی در ۳۲ هزار روستای کشور اجرا شد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا شاملو افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور طرح هادی اجرا می‎شود.

وی اظهار کرد: امسال دولت و مجلس شورای اسلامی در قالب ردیف‎های ملی و بودجه و اعتبارات استانی یک‎هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‎های هادی در نظر گرفته‎اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: امسال سه‎هزار و ۲۰۰ روستای کشور از طرح هادی برخوردار می‎شوند که از این تعداد طرح هزار روستا جدید هستند و طرح دوهزار و ۲۰۰ روستا قدیمی بوده و سال‎جاری تکمیل خواهند شد.

شاملو اضافه کرد: ۲۰۰ هزار واحد روستایی طی برنامه چشم‎انداز ۲۰ ساله مقاوم‎سازی خواهند شد که برای اجرای این طرح‎ها تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی پرداخت می‎شود.

وی بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد روستایی کشور مقاوم‎سازی شده‎اند و امسال سه هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مقاوم‎سازی واحدهای روستایی پرداخت شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در حال حاضر در ۱۵۰ روستای هدف گردشگری در کشور مطالعات اولیه گردشگری انجام شده و برخی از این روستاها وارد فاز اجرایی شده و اقدامات زیرساختی در آنها انجام شده است.

شاملو افزود: طرح مسافر کاشانه در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است که با همکاری سایر دستگاه‎های اجرایی انجام و به کسانی‎که اقدام به اجرای این طرح کنند تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی پرداخت می‎شود.

نظر شما