شناسهٔ خبر: 103985 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

واکنش آیت الله شبستری به عضویت غیرروحانیون در مجلس خبرگان

آیت الله شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هرچند منع عملی برای شرکت کردن فرد غیر روحانی در داوطلبی مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد، اما همان شرط فقاهت و لازم بودن دریافت نمره قبولی دراین امتحان، باعث می شود غیر از روحانیون نتوانند در این عرصه وارد شوند.

به گزارش «نماینده» آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به برخی حاشیه ‌سازی سیاسی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری پیرامون عضویت غیر روحانیون در این مجلس گفت: در گذشته نیز برخی ها چنین صحبت های را در مورد ترکیب مجلس خبرگان رهبری بیان کردند.

وی با بیان اینکه این موضوع نشدنی است ادامه داد: یکی از شرایط اصلی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری مجتهد و مجتهد شناس بودن شخص است که در این راستا فرد باید جایگاه ولایت فقیه را  به خوبی بشناسد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هرچند منع عملی برای شرکت کردن فرد غیر روحانی در داوطلبی مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد، اما همان شرط فقاهت و  لازم بودن دریافت نمره قبولی دراین امتحان، باعث می شود   غیر از روحانیون نتوانند در این عرصه وارد شوند.

 آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: بسیار بعید است که کسی غیر روحانیون از چنین درجه فقاهتی برخوردار باشد؛ که این مسئله عملا باعث می شود طرح شرکت غیر روحانی در این انتخابات منتفی باشد؛ هرچند از نظر قانونی منعی برای آن وجود ندارد.

این‌عضوجامعه روحانیت مبارز درباره انتساب رویکرد سیاسی و جناحی به مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جناحی و سیاسی کردن جایگاهی مانند مجلس خبرگان رهبری نه تنها به مصلحت نیست بلکه کار بسیار اشتباهی است که آسیب‌های گوناگونی را در پی خواهد داشت.

وی افزود:مجلس خبرگان در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاهی خاص است که همانطور که گفتم از شرایط برجسته نامزدهای انتخابات آن فقاهت است.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان گفت: حرکت یا سوق دادن مجلس خبرگان رهبری یا انتخابات این مجلس به سوی موضع گیری سیاسی و جناحی کار اشتباهی است که باید از آن پرهیز شود.

نظر شما