شناسهٔ خبر: 103975 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

جواد لاریجانی درخصوص برادرش چه گفت؟

جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: مجلس در دوران لاریجانی نقش مناسبی در مسئله حقوق بشر ایفا کرده است.

به گزارش «نماینده» محمدجواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در در مراسم گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی اظهار داشت: حوزه بین‌الملل و مجالس دنیا نقش مؤثری در مسئله حقوق بشر ایفا می‌کنند و خوشبختانه مجلس ما در دوره ریاست علی لاریجانی نقش مناسبی در این راستا در تعامل با سایر مجالس کشورهای اسلامی ایفا کرده است.

وی همچنین حقوق بشر در اسناد سازمان ملل مبانی نظری بلندی دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه اسناد سازمان ملل ۷۰ سال پیش بر اساس تفکر سکولار غرب تهیه و تدوین شد ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه حضور تفکر اسلامی و راه و رسم آن و نیز عقلانیت زندگی انسانی در تدوین اسناد سازمان ملل در آن دوره مغفول مانده است.

وی افزود آنچه ما امروز با آن مواجه هستیم تحمیل تفکر سکولار لیبرالی است که به اسم آزادی به همه جهان تحمیل شده است و در واقع با این تحمیل این معنا را می‌رساند که کشورهای اسلامی حق ندارند بر اساس اصول دینی رفتار کنند.

محمد جواد لاریجانی با بیان اینکه غربی‌ها صرفاً نوع دوم آزادی یعنی برهنگی و آزادگی در پوشش را برای دیگران روا می‌دارند اظهار داشت آنها به آزادی اصلی که همان آزادی در انتخاب است قائل نیستم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به تدوین منشور حقوق بشر اسلامی اشاره کرد و گفت: انشاالله جمهوری اسلامی که بانی مصوبه سازمان همکاری اسلامی است آن را پیگیری می‌کند.

وی در پایان بیان داشت: امسال دومین جایزه بین‌المللی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در ابتدا به یک فعال حقوق بشر یمنی اعطا می‌شود و پس از آن جایزه‌ای نیز به علمای یمن که در مبارزه با تروریسم پیشتاز بودند تقدیم می‌شود.

نظر شما