شناسهٔ خبر: 103836 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فیلترینگ هوشمند در مرحله دوم اجراست

محمود واعظی431 با اعلام اینکه علیرغم توسعه پرشتاب اینترنت در کشور سرعت توسعه با رشد تقاضای کاربران متناسب نیست، گفت: ۲ سال پیش ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اینترنت استفاده می‌کردند، اکنون این آمار به ۲۰ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش «نماینده»، محمود واعظی امروز وزیر ارتباطات پس از دیدار با وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان پس از آن که با قطعیت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس اعلام کرد که امروز درباره موضوعات متفرقه به سؤالات پاسخ نمی‌دهد و تنها پاسخ گوی سؤالات درباره موضوع دیدار امروز است مقابل رسانه‌های تصویری به موضوعات فیلترینگ هوشمند و کیفیت اینترنت پاسخ گفت.

محمود واعظی درباره برنامه وزارت ارتباطات برای فیلترینگ هوشمند، اظهار داشت:‌برای نیمه دوم سال گذشته اعلام کردیم، فیلترینگ هوشمند در دستورکار وزارت ارتباطات قرار دارد. این پروژه در سه مرحله اجرایی خواهد شد و به جای اینکه برای اجرای آن با یک شرکت خارجی قرارداد منعقد کنیم به دلیل حساسیت‌ فیلترینگ و نیاز به بومی بودن این فناوری ترجیح دادیم از متخصصان داخلی برای طراحی فیلترینگ هوشمند بهره‌ ببریم.

وی گفت: از این رو باتعدادی دانشگاه و مرکز علمی برای طراحی این پروژه مذاکره کردیم و مرحله اول فیلترینگ هوشمند توسط آنها اجرایی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در مرحله دوم اجرای فیلترینگ هوشمند هستیم، گفت: دانشگاه‌های همکار باید نتایج قراردادهایی که برای این منظور بارها منعقد شده را سریع‌تر آماده کنند، اما به این موضوع نیز واقفیم که طرف‌های قرارداد از تمام امکانات و تمام ظرفیت خود برای اجرای سریع‌تر پروژه استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد:‌ رویکرد دولت نیز در فیلترینگ هوشمند این است که آنچه مورد نیاز مردم است و منعی ندارد، فیلتر نشود.

* دو سال پیش ۳ میلیون ایرانی از اینترنت استفاده می‌کردند

وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال دیگری درباره حل نشدن گلایه مردم از اینترنت گفت: انتظارات مردم از سرویس اینترنت مرتب در حال افزایش است، اما باید به این نکته توجه کنیم که در دو سال گذشته ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اینترنت استفاده می‌کردند، اما امروز ۲۰ میلیون نفر استفاده می‌کنند.

وی گفت: در این مدت همچنین تمام محدودیت‌ها را از دانشگاه‌ها، مراکز علمی و کسب و کارها برای دریافت اینترنت پرسرعت برداشته‌ایم، اما سرعت توسعه اینترنت از رشد تقاضاها بیشتر است.

* رشد پرشتاب تولید محتوا در کشور

وزیر ارتباطات همچنین به رشد تولید محتوای داخلی در کشور اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد، در سال گذشته برنامه‌های کاربردی متعددی از سوی توسعه‌دهندگان ایرانی عرضه شده و تولید محتوای فارسی به شدت رشد یافته است.

نظر شما