شناسهٔ خبر: 103821 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

غربیها اول تحریمها را بردارند بعد به فکر فروش اجناسشان باشند

اسدالله عسگراولادی اتاق های بازرگانی چین و روسیه در پاسخ به سوالی درباره شرایط پس از تحریم ها در گفت و گو با افکار نیوز گفت: تحریم ها به این زودی ها برداشته نمی شود و تا بهمن و اسفند بعید است. حتی اگر تحریم ها برداشته شود باید به دنبال اقتصاد مقاومتی باشیم .

به گزارش «نماینده»،  اسدالله عسگر اولادی رئیسافزود: غربی ها به ایران می آیند تا دو هدف را دنبال کنند اول اینکه به ما خودرو بفروشند و هدف دوم اینکه در نفت و پالایشگاههای ما سرمایه گذاری مشترک کنند هدف دیگری از آمدن ندارند، غربی ها به دنبال این هستند تا به ایران بیایند و مثلا مک دونالد را راه بیاندازند و سود آن را به جیب آمریکایی ها بریزند.
این فعال اقتصادی بیان داشت: به غربی ها نمی توان اعتماد کرد و در دراز مدت بایستی به سمت خودکفایی حرکت کنیم که این خودکفایی تنها راه اش اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: حتی اگر با همه کشور های غربی آشتی کنان داشته باشیم تا ۳ الی ۴ سال دیگر اینها قابل اعتماد نیستند و نمی توانیم به اتکای انها اقتصاد را پیش ببریم. آنها فقط دنبال منافع خود و فروش اجناس خود هستند.
عسگر اولادی تصریح کرد: غربی ها می آیند تا به ما خودرو بفروشند و آیا توقع این است که ما نفت خود را بفروشم تا از آنها خودرو بخریم؟ بیخود آمده اند. ارتباط با غربی ها هیچ خاصیتی ندارد مگر اینکه تحریم ها را بردارند.
وی افزود : آنها اول تحریم نفت را بشکنند و بعد از ان به فکر فروش اجناس خود باشند. ما باید دو طرفه با غربی ها برخورد کنیم و فقط این ارتباط یک طرفه نمی تواند باشد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه تاکید کرد: امیدواریم تحریم ها برداشته شود. اگر تحریم برداشته شود فاینانس باز شده و بانک مرکزی فعال می گردد و نفت را می خرند و در مقابل ما نیازها را بر طرف کنیم. هر کاری قرار است انجام شود باید دو طرفه باشد نه اینکه آنها فقط بخواهند اجناس خود را به ما بفروشند.
وی افزود: اگر قرار است جنسی به ما بفروشند اندازه همان از ما بخرند و یا سرمایه گذاری مشترک کنند. دولت باید شرایط و دوران پس از تحریم را مدیریت کند.

نظر شما