شناسهٔ خبر: 103768 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عبادی:

وزارت علوم باید با عاملان بازی سیاسی بورسیه‌ها شدیداً برخورد و گزارش کار به مجلس ارائه دهد

حجت الاسلام عبادی43 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه در رابطه با بحث بورسیه‌ها تعداد زیادی از دانشجویان آسیب دیدند و مشکلات زیادی برای آنها بوجود آمد. وزارت علوم باید عاملان و خاطیان این بازی سیاسی را پیدا کرده و با آنها شدیداً برخورد کند و در این رابطه هم گزارش کار بدهد.

به گزار ش «نماینده» حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون موضوع بورسیه‌ها گفت: وزیر علوم در خصوص بورسیه‌ها گزارشی در کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کرد، گزارشی که نشان می‌داد قسمتی از مشکلات حل شده ولی به نظر نمی‌رسد در همین حد کافی باشد.

عبادی تصریح کرد: متاسفانه در رابطه با بحث بورسیه‌ها تعداد زیادی از دانشجویان آسیب دیدند و مشکلات زیادی برای آنها بوجود آمد. وزارت علوم باید عاملان و خاطیان این بازی سیاسی را پیدا کرده و با آنها شدیدا برخورد کند و در این رابطه هم گزارش کار بدهد.

وی گفت: برخی‌ها حدود ۲ سال ذهن اصحاب علم و دانش و فرهیختگانی که بصورت بورسیه در حال تحصیل بودند را مشغول کردند تا جایی که این بندگان خدا، برای تمرکز در مباحث علمی هم دچار مشکل شدند. آسیبی هم که این دانشجویان از جهت حیثیت و آبرو خورده‌اند، چیز کمی نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خاتمه گفت: به اعتقاد ما تنها رفع مشکل این دانشجویان کافی نیست. وزارت علوم حتما باید با عاملان و خاطیان  این مسئله برخورد کند و حتما باید خاطیان برکنار شوند تا کسی دیگر جرأت نکند در محیط های علمی اینگونه بازی‌های سیاسی را وارد کند.

نظر شما