شناسهٔ خبر: 103725 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

افزایش حقوق فرهنگیان به اسم لایحه رتبه‌بندی نباشد!

محمدمهدی زاهدی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق فرهنگیان باید طبق قانون خدمات کشوری باشد، گفت: نباید برای افزایش حقوق فرهنگیان مارک یا برند لایحه رتبه‌بندی را ارائه دهیم.

به گزارش «نماینده» محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سی‌ودومین همایش رؤسای مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: به جد باور داریم زیرساخت و زیربنای توسعه و پیشرفت کشور از هر نظر مادی و معنوی آموزش و پرورش است.

وی افزود: آموزش و پرورش نقش کلیدی و اساسی در توسعه و پیشرفت برای نظام جمهوری اسلامی دارد در این دوره مجلس شورای اسلامی فضای کمیسیون آموزش و تحقیقات همچنان جو قوی داشت که موضع گیری و مصوبات داغ‌تر از مباحث دولت بود. ما مواردی را پیگیری می کردیم که چند گام جلوتر از خواسته‌های دولتمردان بود. البته دلیل بر بی توجهی آنان نیست بلکه نگاه ما آرمانی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه های زیادی را در تعامل با وزارت آموزش و پرورش دنبال کرده ایم که نظارت بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین از این جمله است.

زاهدی ادامه داد: ما سه سال گذشته احساس می کردیم سند تحول می خواهد با شیب تند اجرا شود و از کمبود معلم در برخی از مقاطع نگران بودیم اگر سند با شیب آرامتری اجرا می شد، امروز برخی از مشکلات را نداشتیم.

وی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان بیان کرد: نمایندگان مجلس طرح رتبه‌بندی معلمان را به صحن بردند، اما با مخالفت وزارت آموزش و پرورش روبه رو شد و آنان به دنبال لایحه رتبه‌بندی بودند که مجلس به اقدام دولت در نظام رتبه بندی احترام گذاشت؛ چراکه مطمئن بود از سوی دولتمردان اجرایی می شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بودجه آموزش و پرورش نیز نهایت تلاش را داشتیم که در سال جاری جدا از بودجه، ۵ هزار میلیارد بودجه از منابع جدید تخصیص داده شد که وصول برخی از درآمدها آسان نیست.

زاهدی افزود: تصویب اخذ مالیات از برخی بنگاه ها برای آموزش و پرورش و تصویب تخصیص یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از کاهش منابع غیرضروری شرکت ها و بانک ها از جمله این منابع درآمدی است.

وی بیان کرد: نگاه ما به آینده مبین همدلی با دولت است. باید نظارت جدی بر چگونگی تدوین برنامه ششم توسعه داشته باشیم تا بتواند منشأ تحولات جدی باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لایحه رتبه بندی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: افزایش حقوق معلمان نباید بر مبنای لایحه رتبه‌بندی صورت گیرد و نظام رتبه‌بندی مصوب دولت با آنچه که در سند تحول آمده است تا نشان دهنده منزلت و جایگاه اجتماعی باشد، نیست. ما باید نظامی را طراحی کنیم که همه آرزوی معلم شدن را داشته باشند.

زاهدی تاکید کرد: افزایش حقوق باید بر اساس خدمات کشوری باشد. آموزش و پرورش به دلیل مشکلات مالی که داشت نتوانست افزایش حقوق دهد، افزایش حقوق باید بر اساس قانون خدمات کشوری باشد و با مارک و برند لایحه رتبه بندی افزایش حقوق ندهیم.

وی با تاکید براینکه باید شاخص و ملاک هایی استاندارد برای لایحه رتبه بندی تدوین کنیم، اظهار کرد: باید کاری کنیم کسانی که دکترا دارند افتخارشان شغل معلمی باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توجه به سبک زندگی با تحکیم خانواده ها حتما باید در کتاب های درسی ورود پیدا کند و در برنامه ششم توسعه بستری فراهم شود که سند تحول به معنای واقعی اجرا شود.

نظرات مخاطبان 1 39

  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۰:۱۹مهناز 0 31

    این فکر بسیار عالیه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۰:۴۵فرهنگی 4 22

    ازتمامی مسئولانی که به فکر فرهنگیان زحمت کش هستند ممنونم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۰:۵۰ 0 36

    دو تومان میخواهین پول بدین حالا اونقدر بگین بازار صدرصد افزایش  قیمت داشته باشه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۱:۲۷فاطمه 0 7

    تصورکنیدمعلمان  وبهداشت ومشاور ومدیرومعاون ودفترداربعدازرتبه بندی رتبه ی استادمعلم راکسب کنندچه توجیهی است؟بنظرمن بهتراست رتبه های  پایه ...ارشد....خبره ....عالی جایگزین دانشیارمعلم واستادمعلم و...شوند.انوقت  میتوان گفت دفتردارخبره ...یامعلم پایه  ...یامشاورارشد..وغیره چون دریک اموزشگاه همه یکسان ویک مدل ویکجورکارنمیکنند...مثلادفتردارهادراموزش وپرورش دانش اموز کمتردیده شده اندپس رتبه ی دانشیارمعلم هم زیبنده ی انهانیست...
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۱:۳۶ 2 10

    اگربجای رتبه بندی قانون مدیت خدمات کشوری درموردمعلمان بازنشسته وشاغل اجرابشودبسیارعالی است وبه این همه حرف وحدیث وگله وشکایت ودلخوریهاوابروریزیهاپایان میدهد...رتبه بندی فعلانبایددرکشورایران اجرابشودبایدزمینه سازی بشودوعواملش ایجادبشودهماهنگی وبسترسازی بشودوبااطلاع قبلی باشد.شرایط تجریم ونقدینگی وتفاوتهای فردی درنظرگرفته بشود..این طرح درکشورهای جهان سوم بایدظریفتروکوتاهمدت باشد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۱:۴۰محمد 0 19

    بابا اگه میخواین چیزی بدید بی سروصدا مثل بن کارت رمضان تقریبا بی سروصدا بود
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۱:۴۴ 0 8

    مطرح کردن رتبه بندی برای حل معیشت وایجادانگیزه برای شاغلان اصلادرست نیست  ...شمااصلابنیانگذارن وپیشکسوتان وخاک خورده گان عرصه ی پرخطرتعلیم وتربیت راهم نادیده میگیرید...البته 5گروه درصدی اعدادفقط برای 4رتبه دانشیارمعلم واستادمعلم وغیره به چه معناست؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۲:۰۵ 0 15

    اگررتبه بندی صرفابخاطرافزایش حقوق معلمان باشد90درصدهمه ی انگیزه های معلمان امروزودیروزوفرداهارانابودمیکندچراکه شامل حال کل پرسنل نیست یعنی همان معلم شاغل معتقدپس تاکارمیکنم میگیرم...بازنشسته هاهم که درطرح نیستند..
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۲:۲۲ 0 23

    عزیز 250 از فروردین من دزدیدند و 100 در رمضان با منت دادند. تو بودی صداش را در می آوردی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۲:۲۳من 1 11

    باز هم تبعیض و بی عدالتی آخه تا کی. چرا این افزایش حقوق نباید شامل همه بشه چرا فقط 6سال به بالا چرا چرا لطفا پاسخ بدید و مطمن باشید با این کارشون موج اعتراض رو به دنبال خواهند داشت 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۲:۴۳صبا 2 8

    ما نیروهای پنج ساله چه گناهی کردیم که این یه قرون دوهزار رتبه بندی به ما تعلق نمیگیرد?!? واقعا متاسفم '''
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۲:۴۷ 0 13

    حقوق همه وزارتخانه ها ونهادها را بي سروصدا بالا ميبرن ولي وقتي كمي حقوق فرهنگيان را ميخواهند بالا ببرند كل كره ارض خبر دار ميشن البته عمدا اين كاررو انجام ميدن
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۳:۱۱محمد 1 13

    سلام من 5سال و 7 ماه  سابقه دارم خیلی ...
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۳:۱۵باران 1 11

    افزایش حقوق سلیقه ای ظلم به معلمین زحمت کشی است که صادقانه بدون سروصدا زحمت می کشند وبله قربان گو نیستن 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۳:۳۲علی 0 20

    شرکت نفت دو برابر مبلغی که برای معلما تو بوق کردن یک ماه پیش به حقوق کارمنداش اضافه کرد بعد اینا فقط برای ضایع کردن معلما تو سطح جامعه هر روز از سایت های مختلف گرفته تا صدا سیما راجع به افزایش حقوق فرهنگیان صحبت می کنند 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۳:۳۷ 0 15

    وقتی یک نفر 10 برابر دیگران ویک چهارم دیگران حقوق می گیره دیگه نباید از اخلاق حرف زد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۴:۱۵ 2 7

    چون پنج ساله ها رو حاجی بابای استخدام کرده بهشون نمیدن ، وگرنه  شش سال به بالا یعنی چآی؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۴:۱۵ 1 7

    یعنی من با 5سال سابقه و مدرک دکتری شامل نمی شم .من که دارم وسایلم جمع می کنم برم از آموزش پرورش.متاسفم برای خودم و امثالم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۵:۵۵ 0 18

    آبروی فرهنگیان را بردید ولی هنوز یک ریال به آنها ندادید این همه سرو صدا و جنجال که بر سر معلمین بدبخت در می آورید چرا بر سر کارمندان بانک نمی آورید . حیا کنید 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۶:۰۳ 0 17

    این نماینده مجلس ها اگه به فکر معلمان بودید  وزیر را برکنار میکردین نه هی پشت تریبون فقط الکی حرف بزنین دیگه بعد 27 سال کار شناخت داریم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۷:۰۹پنج ساله 2 6

    مگه مامعلم های پنج سال سابقه کارنمیکنیم تازه پیمانی هم هستیم حرف هم نمیتونیم بزنیم چراتبعیض
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۰:۵۳ 0 10

    بازنشسته هاهم بخصوص اونایی که تااول مهرهستندبرندخاک بخورند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۱:۱۲فرهنگی 0 13

    دردا که معلمی به کامم ننشست
    سرمایه شادیش به جانم ننشست
    دردا که جوانیم برفت در سر درس
    صدها هزار تعنه به جانم بنشست
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۱:۲۱ 0 6

    الا ای خالق هستی کجایی
    معلم را بجز تو نیست پناهی
    معلم را که بوده کف حقوقش
    با چندر قاض کدام عیبش بپوش
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۸:۵۹ 0 5

    دروغ گو ها دیگه حناتون رنگی نداره کاشش ی کم خجالت میکشیدید 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۵ ۰۲:۱۰مهدی 1 2

    لطفا همزمان برا بازنشسته ها هم یه فکری بکنید برج 9 سال 93 یه مبلغی برای ابتدایی ها و بعد برای سایر مقاطع زیاد ولی برای بازنشسته ها هیچی حالا هم این طرح رتبه بندی که فقط برای شاغلین است ما بازنشستگان فرهنگی با خانواده هایمان زیاد هستیم آقای روحانی اگر ما را فراموش کنید در انتخابات به رقیبت رای خواهیم داد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۵ ۰۲:۵۸ 0 5

    هنوزاتفاقی نیفتاده متاسفم برای خودم همکاران عزیز وزحمتکش فرهنگی ام
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۵ ۱۲:۵۴احمد 0 4

    ما بازنشسته ها باید بریم بمیریم چرا نباید به ما هم مبلغی اضافه بشه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۵ ۱۳:۱۵ 0 5

    رتبه بندی بین شاغلان وبازنشستگان امروزوفرداهادراموزش وپرورش تفرقه وتبعیض ایجادمیکندوانگیزه هاراازبین میبرد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۰۵:۳۶علی 0 1

    واقعا نمیخواهید به فکر باز نشسته ها هم باشید اونها هم حقی دارند ایجاد تفرقه نباشید به فکر کل فرهنگیان شاغل وباز نشسته ها باشید خیلی این اقشار صبوری کرده اند حالا موقع شما دولتمردان هست که از خجا لت همه فرهنگیان در ایید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۰۸:۲۳فرهنگی 0 1

    سابقه ی حق التدریسی مارا که ازبین بردند حالا اینم ماست مالی می کنند خیلی راحت وتمییز مگه توی اون دنیا بتونیم حقمونو بگیریم 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۰۸:۴۵فرهنگی 0 1

    یک سوال (پیدا کنید پرتقال فروش را)؟
    جرا مجلس دوباره به فانی رای اعتماد داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۰۹:۵۹ 0 1

    ستاره ای به نام آلفا 32 در فاصله 2000 سال نوری از زمین کشف شده،لطفا از آموزش و پرورش و رسانه ها تقاضا داریم 10 ریال افزایش حقوق فرهنگیان را برای آنها اطلاع رسانی کنند.(بسیار فوری)
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۱۹:۲۰ 0 0

    حسابی خندیدم واقعا همین طوره  
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۸ ۰۸:۴۸ستار 0 1

    خجالت مي كشم پيش زن و بچه ام
    آيا آقاي وزير يك شب شده گرسنه خوابيده
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۸ ۱۰:۲۵علی 0 2

    برای بازنشستگان فرهنگی چه کار کرده اید معلمان خواهان نظام هماهنگ و یکسان با کلیه کارمندان دولت هستند تبعیض قابل قبول نیست مهمترین اصل اسلامی عدالت ومساوات است در برقراری این اصل مغفول مانده تلاش کنید این دست و ان دست نکنید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۸ ۱۹:۳۹فریبرز 0 0

    باسلام وتشکرازهمه عزیزانی که دراین برهه اززمان به فکرجامعه بزرگ واثرگذارمعلمان افتاده اند.این چه زیباست.امابایدگفت آن چیزی که بایددرمعلم وجودداشته باشدعشق است ومعلمی فی ذاته باید کشش داشته باشد.هرچند عاشقانه انتخاب می شودامامسئولین نیزباید به فکرمعیشت معلمان آنچنانکه درشأن آنهاست باشندبدون اینکه معلم درخواستی نمایدوبدون آنکه دربوق وکرناشود..بدانیدزیربنای تحولات آموزش وپرورش است وبس.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۰۲:۲۰كردستان 0 1

    اگرواقعاًًدرنظرداريدحقوق اضافه كنيداين بهانه هارو نگيريد به همه شاغل وبازنشسته به عدالت وبه حق اضافه كنيد وكم بين همه تفرقه بيندازيد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۲:۵۸حسین 0 0

    رتبه بندی اگه بر اساس مدرک تحصیلی و سابقه باشه خیلی به عدالت نزدیکتره
                                

نظر شما