شناسهٔ خبر: 103690 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

رحمانی خبر داد:

افتتاح و کلنگ زنی ۳ پروژه صنعتی و معدنی با حضور وزیر صنعت در آذربایجان شرقی

رضا رحمانی نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو از افتتاح و کلنگ زنی ۳ پروژه صنعتی با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،‌معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش «نماینده» رضا رحمانی اظهار کرد: بر اساس پیگیری پروژه های توسعه صنعتی و معدنی استان دعوتی از وزیر صنعت،‌معدن و تجارت به عمل آمده تا ضمن بررسی موضوعات مربوط به حوزه صنعت و معدن استان برنامه هایی نیز در تبریز و شهرستان ها داشته باشند.
وی ابراز کرد:‌ بر اساس برنامه ریزی انجام شده طرح ژئوفیزیک هوایی آذربایجان شرقی به عنوان اولین استان آغاز به کار خواهد کرد.
رحمانی افزود: این پروژه در کل استان اجرا می شود که برای آن ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که یکی از اصلی ترین زیرساخت های مورد نیاز برای اکتشافات معدنی به شمار می رود.
وی با بیان اینکه تا کنون ژئوفیزیک هوایی در استان انجام نشده است، ادامه داد: ژئوفیزیک هوایی اطلاعات اولیه معادن و پتانسیل های معدنی منطقه را مشخص می کند و از بروزترین روش ها برای این کار استفاده خواهد شد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز کرد:‌ انتظار می رود که با اتمام این پروژه که تقریبا ۱۳ ماه زمان نیاز دارد جهش بزرگی در بخش اکتشافات معدنی استان آذربایجان شرقی شاهد باشیم.
وی ادامه داد: افتتاح خط توسعه گروه صنعتی آناتا از دیگر برنامه های حضور وزیر صنعت در تبریز است که ظرفیت تولید این گروه را ۵۴ هزار تن افزایش خواهد داد.
رحمانی گفت:‌برای این پروژه حدود ۳۳۲ میلیارد ریال هزینه ریالی و ۲۵ میلیون دلار هزینه ارزی صورت گرفته که برای ۳۴۵ نفر اشتغالزایی خواهد کرد.
به گفته رحمانی کلنگ زنی شهرک تخصصی لوازم خانگی چالیش صنعت سالاری از دیگر برنامه های این سفر است که در زمینه لوازم خانگی شامل انواع کولر های گازی،‌ انواع یخچال و فریزر فعالیت خواهد کرد.
وی اضافه کرد: همچنین رونمایی از طرح تولید مینی لودر شرکت میلان ماهان و بازدید از فرش نفیس و دستباف دارآفرین و شرکت داروسازی دانا از دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر صنعت،‌معدن و تجارت به آذربایجان شرقی خواهد بود که در این برنامه ها معرفی پتانسیل های فرش دستبافت و پتانسل های خودروسازی استان جزو اهداف استانی است.

 

نظر شما