شناسهٔ خبر: 103611 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افزایش ۳۵ درصدی حقوق نیروهای انتقال خون

خون 43 مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: اولین افزایش پرداختی در بخش اهداکنندگان خون و با تأمین اعتبار ۶میلیاردی است و ظرف یکی دو ماه آینده، ۳۵ درصد افزایش حقوق را برای تمام پرسنل سازمان انتقال خون در سراسر کشور خواهیم داشت.

به گزارش «نماینده»، علی‌اکبر پور فتح‌الله در رابطه با کمبود نیروی انسانی در سازمان انتقال خون گفت: نگاه دولت کوچک‌سازی است و اجازه به کارگیری نیروی انسانی را به دستگاه‌های دولتی نخواهد داد، ما نیز براساس این سیاست باید برنامه‌ریزی کنیم و در حد ۴ هزار و ۶۰۰ پرسنلی که در حال فعالیت هستند، این تعداد را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: البته از طریق روش های مرتبط با واگذاری خدمت می‌توانیم با همین تعداد نیرو، خدمات را به خوبی عرضه کنیم، به همین دلیل روی مدل‌هایی کار می‌کنیم که بخشی از فعالیت‌هایمان را به نیروهای بازنشسته یا نیروی انسانی طرحی که دو سال در سازمان انتقال خون فعالیت کردند خدمات را واگذار کنیم.

پورفتح‌الله گفت:‌در واقع از طریق خرید خدمت، برخی مراکز خود را به این افراد واگذار می‌کنیم، اکنون این مدل در میدان خراسان طراحی شده تا خدمات را به این افراد واگذار کنیم و از طریق ارزشگذاری خدمات، این واگذاری صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تأکید بر اینکه مشکل نیروی انسانی باید با اجرای این مدل برطرف شود، گفت:‌ در زمینه چرخه دریافتی پرسنل نیز اقدامات خوبی در حال انجام است، به طوری که یک سری منابع درآمدی در سازمان ایجاد کرده‌ایم که برای پرسنل هزینه کنیم.

اجرای ارزشگذاری نسبی خدمات به زودی

وی ادامه داد: به زودی ارزشگذاری خدمات در سازمان انتقال خون نیز انجام می‌شود و از این طریق پرداختی یکسانی را خواهیم داشت، در واقع برنامه‌ای که داریم، پرداخت کارانه و پرداخت براساس ارزش نسبی خدمات است.

پورفتح‌الله گفت:‌ابتدا افزایش پرداختی در بخش اهداکنندگان خون انجام می‌شود و رقمی که در حال تأمین اعتبار آن هستیم ۶ میلیارد تومان است تا با پرداخت کارانه، حقوق این افراد پرداخت شود.

عدم قبول نرخ تعرفه خدمات فرآورده های خون از سوی بیمه‌ها

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: این اعتبار بخشی از منابع خود و بخشی از درآمدهای حاصله و بخشی نیز از محل تعرفه‌گذاری و مصوبه هیأت دولت تأمین می‌شود، التبه هنوز بیمه‌ها تعرفه ما را اجرا نکرده‌اند، در حالی که موظف به اجرای آن هستند.

پورفتح‌الله گفت:‌ در واقع بخش عمده‌ای از افزایش حقوق پرسنل از طریق یارانه‌ای است که وزارت بهداشت تأمین خواهد کرد.

وی در مورد تعداد نیروهای مورد نیاز سازمان گفت: براساس مدل کشوری و حجم فعالیت سازمان نمی‌توان رقم آن را اعلام کرد، اما اگر واگذاری خدمت را در این بخش داشته باشیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

پرداخت معوقه های حقوقی پرسنل

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در مورد پرداخت معوقه‌های حقوق پرسنل این سازمان نیز گفت: همه معوقه‌ها پرداخت شده به طوری که از ابتدای امسال حدود ۸ میلیارد تومان از اعتباراتمان به ردیف‌های استانی تبدیل شد و ۳۵ درصد افزایش حقوق پرسنل را از فروردین‌ماه امسال در حکم حقوقی پرسنل در سراسر کشور داشته‌ایم.

وی ادامه داد: این افزایش حقوق در بسیاری از استان‌ها اجرا شده، البته در برخی از استان‌ها فقط در حکم حقوقی آنها آمده و پرداخت نشده، به این دلیل که تخصیص اعتبارات سه ماهه ابتدایی سال در برخی استان‌ها پایین بوده، اما چون در احکام حقوقی آنها آمده و سازمان مدیریت نیز تعهد کرده و اعتبارات نیز دیده شده، در استان‌هایی که هنوز پرداخت انجام نشده، قطعاً یکجا پرداخت خواهد شد.

پورفتح‌الله گفت:‌بنابراین ظرف یکی دو ماه آینده ۳۵ درصد افزایش حقوق را برای تمام پرسنل سازمان انتقال خون در سراسر کشور خواهیم داشت.

وی گفت:‌ این ۳۵ درصد افزایش حقوق ۳ تا ۴ سال بود که اجرایی نمی‌شد، اما اکنون در احکام حقوقی پرسنل آمده است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۴:۲۸معلم بی ابرو 0 0

    دم وزیر  بهداشت گرم که اصلا کسی از افزایش پرسنل بهداشت خبر نداره.
                                

نظر شما