شناسهٔ خبر: 103537 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

برنامه‌ریزی ایالت گوای هند برای جذب گردشگران ایرانی

سفر43 اداره گردشگری ایالت گوای هند قصد دارد با استفاده از جاذبه های فصل باران های موسمی (مانسون) در این ایالت، گردشگران ایرانی را به این ایالت جذب کند.

به گزارش «نماینده»، اداره گردشگری ایالت گوای هند قصد دارد با استفاده از جاذبه های فصل باران های موسمی (مانسون) در این ایالت، گردشگران ایرانی را به این ایالت جذب کند.
این ایالت اخیرا میزبان یک هیئت ۱۸ نفره از مسئولان تورهای مسافرتی ایرانی بود که با همکاری شرکت هوایی ایر عربیا برای آشنایی با جاذبه های گردشگری این ایالت انجام شد.
گردشگران ایرانی کم کم به سمت جاذبه های ایالت گوا جذب می شوند و این ایالت انتظار دارد در طی چند سال آینده شاهد رشد قابل توجه تعداد گردشگران ایرانی باشد.
در سال ۲۰۱۴، ۳ هزار و ۹۹۰ گردشگر ایرانی به ایالت گوای هند سفر کردند. در فصل ۱۵-۲۰۱۴، ۴۲ پرواز چارتر از ایران به گوا پرواز کردند و ۳ هزار و ۵۹۴ گردشگر ایرانی را به این ایالت آوردند.
دیلیپ پاروله کار، وزیر گردشگری گوا گفت: «ایران یک بازار گردشگری مهم برای ایالت گواست و ما استراتژی های بازاریابی مان را بر روی جذب گردشگر از این منطقه متمرکز کرده ایم. گوا یک مقصد عالی برای گذراندن تعطیلات ایرانی هاست و در طی ۲ سال گذشته ما شاهد افزایش حضور گردشگران ایرانی در این ایالت بوده ایم.»
مسئولان تورهای گردشگری ایرانی در روز ۲۵ جولای در قالب سفری دو روزه عازم گوا شدند و با جاذبه های گردشگری این ایالت آشنا شدند.
نیلش گابرال، رئیس اداره توسعه همکاری های گردشگری گوا گفت: «گوا جایگاه مناسبی برای خود در زمینه گردشگری یوگا، طب سنتی هند (آیورودا) و گردشگری تندرستی دست و پا کرده است که از گزینه های جدید گردشگری هستند که گردشگران خاورمیانه ای در هنگام برنامه ریزی برای سفر به هند آنها را مد نظر قرار می دهند.»
مسئولان تورهای گردشگری ایرانی در این سفر با مقامات بخش گردشگری گوا و سهامداران بخش گردشگری این ایالت دیدار و گفت و گو کردند.

نظر شما