شناسهٔ خبر: 103492 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ضرورت تبیین جایگاه زنان در شرایط پسا توافق

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: با توجه به توافق هسته‌ای و پس از لغو تحریم‌ها باید جایگاه زنان دوچندان شده و تبیین شود چرا که این کار یک ضرورت محسوب می‌شود.

به گزارش «نماینده» شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار با اشاره به اینکه در هفته کارآفرینی قرار داریم اظهار داشت: از ۲۴ تا ۲۷ شهریور در تهران دومین نمایشگاه بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار برگزار می‌شود که این نمایشگاه جنبه بین‌المللی دارد و ما امیدواریم بتوانیم مشارکت خوب زنان را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود؛ در سال گذشته نمایشگاه مذکور برگزار شد و امسال دومین نمایشگاه است. کشور ما در دوره خاص فعالیت حیات اقتصادی و اجتماعی خود است بنابراین این نمایشگاه می‌تواند در این دوره بسیار موثر باشد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور ما توانست در چارچوبی مفهومی به توافق هسته‌ای برسد و ما امروز شاهد بازی برد-برد در این زمینه هستیم که امیدواریم بتوانیم در شرایط جدید به نفع اقتصاد بهره‌برداری کرده و شاهد تولیدات داخلی از سوی زنان باشیم.

مولاوردی ادامه داد: امیدواریم گشایشی در مسیر تولیدات داخلی صورت گیرد از واردات و اقتصاد تک محصولی خارج شده و با مشارکت زنان صادرات غیرنفتی را شاهد باشیم. شاهد خروج از اقتصاد نفتی باشیم و زنان در آن حضور مؤثر داشته باشند.

وی ادامه داد: زنان می‌توانند در ترویج و تحقق اهداف مبنی بر خروج از اقتصاد نفتی مؤثر باشند؛ در سال پایان برنامه پنجم توسعه هستیم که امیدواریم برای تدوین برنامه ششم نقش زنان و کارآفرینی آنها مدنظر قرار گیرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هدف دولت تحقق متداوم توسعه پایدار است که امیدواریم این امر در حوزه زنان مدنظر قرار گیرد، گفت: بعد از توافق هسته‌ای باید جایگاه زنان دوچندان شده و تبیین شود چرا که این کار یک ضرورت محسوب می‌شود و بیش از پیش جایگاه زنان تقویت شود و این در تمام دستگاه‌ها مدنظر قرار گیرد.

مولاوردی در خصوص نمایشگاه و همایش مذکور گفت: این نمایشگاه از ۴ بخش تشکیل شده و جایزه بانوی کارآفرین سال در آن اهدا می‌شود و قرار است از امسال به بعد هر سال این اتفاق رخ دهد. همچنین در این نمایشگاه کتاب بانوان کارآفرین منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: در همایش بین‌المللی مذکور ارکانی مانند شورای سیاست‌گذاری، ستاد برگزاری، کمیته اجرایی و  شورای راهبردی تشکیل می‌شود که این نمایشگاه هدفش معرفی و ارائه توانمندی زنان نقش آفرین بوده و همچنین توسعه بازار برای کسب و کار بانوان را مدنظر قرار داده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: صندوق کارآفرین امید به تمام زنانی که تمایل دارند در نمایشگاه فوق شرکت کنند از ۱۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان وام می‌پردازد که این خود یکی از تسهیلات درنظرگرفته شده برای زنان کارآفرین است.

مولاوردی در خصوص افزایش مرخصی زایمان بانوان از ۶ ماه تا ۹ ماه، گفت: در این راستا بار مالی به عنوان یکی از عوامل مطرح بوده که آخرین راه حل دراین راه استفاده از سیاست‌های جمعیتی است که هنوز اجرا نشده است ما پیشنهاد داریم که مهدکودک‌ها در کنار دستگاه‌ها با همکاری بخش خصوصی دایر شود تا بخشی از مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص دایربودن مهدکودک بودن در کنار دستگاه مخالفت کرده است و پیشنهاد داده است بسته جامع حمایتی تدوین شود. همچنین موضوع اصلاح قانون تغذیه با شیر مادر در این راستا مدنظر است که امیدواریم این موضوع حل شود.

نظر شما