شناسهٔ خبر: 103414 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بررسی اساسنامه جداسازی کمیته ملی المپیک از پارا المپیک در قالب طرح مجلس

آلیا43 رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس با اشاره به اینکه شرایط بهتر ورزشکاران معلول با استقلال کمیته پارالمپیک از المپیک محقق می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر باید استقلال ساختار و اساسنامه این دو کمیته به تصویب برسد که این موضوع در قالب طرحی به هیات رئیسه مجلس ارجاع شد.

به گزارش «نماینده» فاطمه آلیا با اشاره به طرح جداسازی کمیته ملی المپیک از پارا المپیک در کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: ازمدت ها پیش تا کنون، جلسات مشترکی با قهرمانان معلول کشورمان برگزارشده که  مشکلات بسیاری ازسوی ورزشکاران معلول مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: این قشر ازجامعه برای حضور موفق تر در میادین ورزشی خواهان شرایط بهتر و ویژه تری هستند که این شرایط بهتر با استقلال کمیته پارالمپیک ازالمپیک محقق می شود، بنابراین برای این موضوع تا کنون قدم های مقدماتی برداشته شده و سال گذشته در بودجه ۹۴ نیز کمیسیون تلفیق، بودجه کمیته پاراالمپیک ر از المپیک مستقل کرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر باید استقلال ساختار و اساسنامه این دو کمیته به تصویب برسد که این موضوع سال گذشته در قالب طرحی به هیات رئیسه مجلس ارجاع شد، اما هیات ریسه مجلس به دلیل اینکه کمیته ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس است، این موضوع را به آنها ارجاع دادند.

رئیس فراکسیون حمایت ازحقوق معلولان مجلس، گفت: طی مذاکرات با رئیس کمیسیون فرهنگی و هیات رئیسه مقرر شد طرح جداسازی کمیته ملی المپیک از پارا المپیک در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت.

نظر شما