شناسهٔ خبر: 103328 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بالاخره من هم ثروتمند شدم

"بالاخره من هم ثروتمند شدم "، وجه مشترک نظرات بسیاری از کاربران تسنیم بوده که به خبر حذف یارانه ۱ میلیون ثروتمند واکنش نشان داده‌اند.

به‌گزارش «نماینده»، درحالی که تاکنون معیارهای دقیق حذف یارانه بگیران از سوی وزارت کار اعلام نشده است، اما با آغاز ثبت اعتراض نسبت به چرایی حذف یارانه نقدی و درخواست بازگشت آن از سوی برخی مردم مشخص شد که وضعیت اشتغال، مالکیت خودرو، معاملات و دارایی تمام اعضای خانواده ملاک حذف یارانه بگیران بوده است.

اما نکته مهم اینجاست که با این وجود وزارت کار در حذف یارانه‌ها گاهی اشتباه هم کرده است که البته شاید بتوان علت این اتفاق را نداشتن اطلاعات کافی و جامع دانست و همین مساله منجر شد به اینکه وزارت کار فهرست ۱۷ هزار خانوار حذف شده را مجدد به لیست یارانه بازگرداند.

مطابق اعلام وزارت کار حذف شدگان از دریافت یارانه بعد از ورود به سامانه yaraneh۱۰.ir و درج کد ملی سرپرست خانوار و ثبت شماره حسابی که یارانه نقدی وی در هر ماه به آن واریز می‌شده است، با اعلام حذف وی از لیست یارانه بگیران مواجه خواهد شد.

 تاکنون "یارانه ۱میلیون ثروتمند حذف شد"   که این خبر واکنش های زیادی را به همراه داشت. رضا یکی از مخاطبان تسنیم است که  حرف دل جمعیت زیادی از مردم را بیان کرده و گفته" چرا دولت ملاک ثروتمند بودن و یا به عبارتی ملاک حذف یارانه ها رو اعلام نمی کنه!؟ چرا کسانی هستند که با وجود مشکلات مالی جزو ثروتمندان محسوب شده و یارانه شان قطع شده است؟

در ادامه نگاهی داریم به برخی نظرات مخاطبان تسنیم در مورد خبر حذف یارانه یک میلیون ثروتمند:

فرزین:
به نظرم عقل زیادی نمی خواست وقتی دولت قبلی می خواست یارانه نقدی به مردم بده از اول نباید به ثروتمندان می داد. و الان هم دولت فعلی می خواد ثروتمندان را شناسایی کند این هم عقل زیادی نمی خواد. نمی دونم این دولتی ها چرا هیچ وقت هیچ کاری رو درست انجام نمی دن.
کسری:
تعریف دولت از ثروتمند درست نیست. من اصلا فکر می کنم در دولت تعریفی برای ثروتمند و فقیر وجود ندارد. وگرنه این همه مشکل برای خانوادهای معمولی در پی حذف یارانه به اصطلاح ثروتمندان به وجود نمی اومد!
salehe:
مردم رو به یارانه نیازمند کردین و با کنترل نکردن تورم و عدم توانایی در مهار رکود اقتصادی، تکیه مردم به یارانه نقدی رو روز به روز افزایش دادین. حالا به دنبال پاک کردن صورت مسئله اید!؟
رضا:
چرا دولت ملاک ثروتمند بودن و یا به عبارتی ملاک حذف یارانه ها رو اعلام نمی کنه!؟ چرا کسانی هستند که با وجود مشکلات مالی جزو ثروتمندان محسوب شده و یارانه شان قطع شده است؟
م. چ:
خوشحالم که در دولت تدبیر و امید ملاک ثروتمندی افراد تغییر یافته و در جهت حفظ عدالت اجتماعی، من جانباز شیمیایی بازنشسته نیروهای مسلح با داشتن یک فرزندپسر ۲۷ ساله کارشناس ارشد بیکار و یک دختر ۳۳ ساله و همسر بیکار با دریافتی ماهی ۲.۱۵۰.۰۰۰ تومان که ۱۵۰.۰۰۰ تومان آن کمک سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بابت کمک هزینه نگهداری جانبازی و بیماری خاص میباشد جزو طبقه اشراف و ثروتمندان شناخته شده و از خردادماه یارانه هر ۴ نفرمان قطع شده و از روز ۹۴/۳/۲۴ که مراتب اعتراض خود را در سایت مربوطه اعلام نموده ام هیچ خبری نشده است و این درحالیست که پورشه سواران با درامد بیش از ۱۰۰میلیون تومان درماه از نیازمندان محسوب میشوند. نمونه اوج بیعدالتی این دولت در قطع یارانه من هستم. اگر مدرک نیاز دارید اعلام فرمایید تا ارائه کنم. متشکرم
علی:
یارانه من وخانواده ام حذف شد اما از ین تیتر متاسفم که /یارانه یک میلیون ثروتمند حذف شد /باشیروخط یارانه را قطع میکنید وبرای توجیه اش مارا ثروتمند میدانید. راست میگویید ما به حرف و زبان میلیاردیم واین هم خوب است خلاصه ماهم ثروتمند شدیم
سلما:
این یارانه نقدی از جیب بابای دولت نمیره که. خب معلومه نباید به پولدار جماعت بدن. این عقل زیادی نمی خواد. این یارانه پول نفتی که باید خرج ساخت راه و راه آهن و تصفیه خونه آب و ... بشه. اونوقت از جیب مردم دارن بریز و بپاش میکنن. بجنبین بابا. تازه یه میلیون رو حذف کردین!
irani:
دم دولت گرم. زودتر باید قطع میشد
رشید:
من آدم میشناسم طلافروشی داره روزانه میلیونی گردش حسابشه اونوقت همش پیگیر اخباره ببینه یارانه کی میدن... این یارانه نقدی هم بد جا افتاده توی جامعه... بعضیا فکر میکنن حق باباشونه که ممکت تاحالا نداده بود حالا باید بگیرن...
عباس:
با سلام. چه فایده؟ وقتی این مبلغ یارانه که از افراد پر درآمد کسر می شود ولی به سایر یارانه بگیرها اضافه نمی شود و به جیب دولت می رود، هیچ تاثیری بر قشر کم درآمد ندارد فقط جیب دولت پر می شود. این یعنی زرنگی دولت. الان چند سال است که هر ساله بر اساس نرخ تورم همه چیز افزایش یافته ولی دولت به اصطلاح تدبیر یارانه ها را بر اساس نرخ تورم افزایش نداده است. واقعا مردم ما چقدر بدبختند.
بازنشسته:
ثروتمند کیست؟ بهتر است دولت درآمد و خرج خانواده را همزمان در نظر بگیرد و اگر چیزی ماند و خانواده بدهکار نبود و مازاد درآمد داشت آنرا مصادره کند. هزینه یک خانوار دونفره با خانوار ۶ و ۸ نفره فرق میکند.
محمد:
یارانه ما رو هم قطع کردن ولی خودمون هم خبر نداشتیم ثروتمندیم از وقتی فهمیدیم با حقوق کارمندی به ما میگن ثروتمند یه حس پولداری بهم دست داده. درضمن داخل سایت اعتراض هم که میرم میگه یارانه شما قطع نشه درصورتی که از ماه گذشته که یارانه همه رو ریختن برا ما واریز نشد.
کامیار:
درست میگه. یارانه ما قطع شده بود. بعد از اعتراض توی سامانه مجددا پرداخت میشود. ما یک خانواده متوسط هستیم که درآمد کل خانواده ما از ۲ میلیون تومان در ماه تجاوز نمیکند. ۵ نفر ادم با ۲ میلیون تومان درآمد ماهانه. ۲۰۰ هزار و اندی که از یارانه میگیریم کمک خرج خوبی برای ما هست.
حسام الدین
خوشحالم که دولت محترم بالاخره به این نتیجه رسید که خانواده ای که درآمد ماهانه اش بیش از ۱۰ میلیون تومان در ماهه، نیازی به ۴۵۵۰۰ تومن نداره.

 

نظر شما