شناسهٔ خبر: 103267 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هاشمی:

کم‌کاری وزارت ورزش برای آماده‌سازی تیم‌ها در المپیک/ جلسه فراکسیون ورزش مجلس با مسئولان

سیدمهدی هاشمی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر این‌که بسیاری از ظرفیت‌های المپیک برای مسئولان مربوطه هنوز شناخته شده نیست٬ گفت: المپیک بزرگترین رویداد ورزشی بین المللی است که باید اموراتش با دقت پیگیری و برای آن برنامه‌ریزی شود.

به گزارش «نماینده» مهدی هاشمی با اشاره به این‌که متأسفانه هنوز در ورزش ایران اقدامات لازم در خصوص آمادگی برای حضور در المپیک صورت نگرفته است٬ بیان داشت: المپیک بزرگترین رویداد ورزشی بین‌المللی است و باید با دقت امورات آن پیگیری شود؛ ایران و بقیه کشورهای اعزام کننده باید با یک برنامه‌ریزی و سازوکار مناسب در این مسابقات حضور پیدا کنند.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدامی که پس از المپیک هر دوره باید صورت گیرد این است که آمادگی و بسترسازی برای المپیک بعدی شود ولی متأسفانه ایران در ارتباط با المپیک این دوره کُند پیش می‌رود و برنامه‌ریزی دقیقی وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: اقداماتی که برای آمادگی تیم‌ها مورد انتظار است صورت نگرفته درحالیکه این کارها باید از مدت‌ها قبل صورت می‌گرفت؛ به عنوان مثال فدراسیون‌های مختلف باید حضور قوی در مسابقات مختلف برای کسب سهمیه این رقابت‌ها داشته باشند اما شاهدیم که مورد حمایت قرار نگرفته و اعتبارات کافی در اختیار ندارند.

هاشمی تأکید کرد: اگر قرار است در المپیک شرکت کنیم که قطعا این اراده هم وجود دارد، بایر در عمل این ارده عملیاتی شود و برنامه‌ریزی مفصلی برای تأمین اعتبار آن صورت گیرد.

نایب رئیس دوم فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به فدراسیون تیراندازی گفت: به عنوان رئیس این فدراسیون باید بگویم آنطور که باید و شاید مورد حمایت قرار نگرفته٬ امیدوارم توجه بیشتری به آن شود.

هاشمی با تأکید براین‌که به طورحتم فراکسیون ورزش مجلس در خصوص آمادگی المپیک جلسه‌ای خواهد داشت٬ بیان کرد:  جایگاه و اهمیت المپیک و تأثیری که می‌تواند از لحاظ نشاط در جامعه داشته باشد هنوز برای بسیاری مسئولان شناخته شده نیست که توجه لازم صورت نمی‌گیرد اما امیدوارم که مسئولان مربوطه هرچه سریع‌تر وارد عمل شوند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این‌که درحال حاضر کدام دستگاه‌ها باید وارد عمل شوند٬ اظهار داشت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در رأس هستند و سپس سازمان برنامه و بودجه باید حمایت بیشتری کند؛ رئیس جمهور و معاونت‌های وی نیز باید اهتمام و توجه داشته باشند و حمایت کنند تا نتایج خوبی به دست آید.

درحالی‌که یکسال تا شروع المپیک ۲۰۱۶ برزیل باقی مانده و همه کشورها در هرحال آمادگی تیم‌های ورزشی خود هستند اما به نظر می‌رسد در ایران هنوز توجه بایسته و شایسته‌ای به این بحث نشده است. انتخابسرپرست کاروان ورزشی حداقل یکسال قبل از هر رویداد یکی از مباحث قید شده در اساسنامه کمیته ملی المپیک است که مسئولان ورزش کشور هنوز انتخاب سرپرست برای کاروان اعزامی را در دستور کار هیچ یک از نشست‌های خود قرار نداده‎اند.

نظر شما