شناسهٔ خبر: 103211 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ادامه کاهش قیمت سکه در بورس کالا

سکه43 با کاهش قیمت سکه در بازار آزاد، قیمت سکه در قرارداد آتی بورس کالا نیز روند کاهشی به خود گرفت و با افت مواجه شد.

به گزارش «نماینده»، افت هزار تومانی قیمت سکه در بازار آزاد موجب کاهش قیمت این کالای با اهمیت در معاملات آتی بورس کالا شده است؛ به طوری که قیمت سکه که بعد از توافق هسته ای با رشد ۵۰ هزار تومانی مواجه شد و به بالای ۹۰۰ هزار تومان رسید، اکنون در تمامی قراردادها کاهش یافته و به نیمه ۸۵۰ هزار تومان رسیده است.

بنابراین بازار آتی سکه که بعد از توافق وین و بر خلاف انتظار صعودی شده بود، متاثر از افت قیمت ها در بازار آزاد، روند کاهشی به خود گرفت و به محدوده قیمتی ۸۰۰ هزار تومان بازگشت.

روند معاملات سکه در بورس کالا نشان می‌دهد که در حال حاضر قیمت سکه تحویل شهریور ماه نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کرده و از محدوده ۸۵۷ هزار تومان به ۸۴۸ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت قرارداد آتی سکه تحویل آبان ماه نیز از ۸۶۰ هزار تومان به نیمه ۸۵۰ هزار تومان رسیده است. در این میان سکه تحویل دی ماه نیز از محدوده قیمتی ۹۰۰ هزار تومان فاصله گرفته و در قیمت های ۸۵۰ هزار تومان معامله می شود.

در این میان سکه تحویل اسفند ماه قیمتی بالاتر از سایر قراردادها دارد و حدود۸۷۰ هزار تومانی در حال معامله است.

کاهش قیمت سکه در بورس کالا در حالی رخ می دهد که با افزایش قیمت سکه و طلا در بازار آزاد که بعد از حصول توافق هسته‌ای رخ داد، بازار آتی سکه نیز تحت تاثیر قرار گرفت و با رشد قیمت‌ها و افزایش تقاضا مواجه شد و بر خلاف انتظار و پیش بینی ها صعودی شد اما همانطور که کارشناسان پیش بینی کردند قیمت این محصول مجددا به مدار نزولی بازگشت.

نظر شما