شناسهٔ خبر: 103179 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مردم کرج در مجلس:

بند بند توافق هسته‌ای باید در مجلس به تصویب برسد

اکبریان43 نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ باید در مجلس بررسی و بند بند آن به تصویب برسد.

عزیز اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی، هرگونه توافق و قرارداد میان دولت ایران با دولت‌های دیگر، باید پیش از اجرا به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه توافق هسته‌ای در همین چارچوب قرار می‌گیرد، مجلس شورای اسلامی بند بند متن توافق را با دقت بررسی و در صورت رعایت منافع ملی، آن را به تصویب می‌رساند.‌

این مقام مسئول تصریح کرد: مجلس از متن مردم تشکیل شده و وکلای مردم در خانه ملت، برای رعایت و حفظ حقوق ایران اسلامی تاکید ویژه‌ای دارند.

اکبریان بیان داشت: ما هم مانند مقام عظمای ولایت به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعتماد داریم و از تلاش‌های آنها قدردانی می‌کنیم، اما طبق قانون باید متن توافق پیش از اجرا به تصویب قوه مقننه برسد.

وی افزود: اگر متن رسمی که توسط دولت در اختیار مجلس قرار گرفته، فاقد خطوط قرمز نظام باشد، مردم مطمئن باشند که اکثریت مطلق نمایندگان به آن رای نخواهند داد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منافع مردم و نظام همان خطوط قرمزی است که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند و مجلس بر رعایت این خطوط تاکید دارد.

اکبریان ادامه داد: عدم بازرسی از تاسیسات نظامی و غیرهسته‌ای، عدم دخالت و نظارت بیگانگان بر توانمندی دفاعی و موشکی کشور، عدم بازخواست دانشمندان هسته‌ای و ضرورت انجام تحقیق و توسعه در توانمندی‌های هسته‌ای از مهمترین خطوط قرمزی است که مد نظر نمایندگان قرار دارد.

وی تاکید کرد: منظور از تحقیق و توسعه نیز، تحقیقاتی است که نتیجه آن تولید و توسعه باشد و تحقیقاتی دانشگاهی و محدود هرگز مورد قبول نمایندگان قرار نمی‌گیرد.

اکبریان در پایان گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که مجلس بر آن تاکید دارد، عدم نظارت بر صنایع دفاعی کشور است و مردم مطمئن باشند که نظام مقدس جمهوری اسلامی چنین اجازه‌ای را به احدی نخواهد داد.

نظر شما