شناسهٔ خبر: 103157 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شوهانی:

توافق هسته‌ای طبق وعده مسئولان باید منجر به بهبود وضعیت اقتصادی کشور شود

شوهانی 43 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر توافق هسته‌ای، رفع تحریم‌ها و یا هر نوع مذاکره‌ای منجر به بهبود وضع معیشتی مردم نشود، عملا اتفاقی در رفع مشکلات کشور رخ نداده است.

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات برخی از مسئولین درباره تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور، گفت: هدف از توافق هسته‌ای، بهبود وضع معیشت مردم است. اگر توافق هسته‌ای، رفع تحریم‌ها و یا هر نوع مذاکره‌ای منجر به بهبود وضع معیشتی مردم نشود، عملا اتفاقی در رفع مشکلات کشور رخ نداده است.

وی ادامه داد: عد‌ه‌ای از مسئولین قبل از توافقات انجام شده همه مشکلات داخلی کشور را به تحریم گره می‌زدند که از همان زمان این امری اشتباه بود، امروز که صحبت از رفع تحریم‌ها و برداشته شدن موانعی است که غرب بر سر راه جریان اقتصادی کشورگذاشته است، اگر تاثیر آن در زندگی مردم درک نشود، باید بگوییم که تصور ما از دوران پساتحریم اشتباه بوده و به دلیل آن که مشکلات ما مربوط به مسائل داخلی است پس عملا گره ای باز نشده است.

عضو کمیسیون امنیت تصریح کرد: برداشته شدن تحریم بسیار مطلوب است، اما مطلوب تر از آن رفع مشکلات داخلی اقتصاد ایران است، مشکلاتی که روزی به جای حل آن به تحریم گره می‌خورد.

شوهانی در پایان خاطرنشان کرد: دولت برای رفع موانع داخلی از جمله بحث فرارهای مالیاتی، تورم، نرخ بیکاری، بهبود شرایط بازار سرمایه و بهبود بستر های مناسب تلاش و همت مضاعف کند .

نظر شما