شناسهٔ خبر: 103110 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تعطیل شدن ایبنا تکذیب شد

مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب از برنامه‌ریزی برای تقویت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خبرگزاری کتاب خبر داد و شایعات درباره تصمصم خانه کتاب برای تعطیلی این خبرگزاری را تکذیب کرد.

به گزارش«نماینده» مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب از معین شدن بودجه سال جاری این موسسه خبر داد و گفت:‌ خوشبختانه بودجه مشخص شده اما هنوز واریز نشده است،

وی در پاسخ به این پرسش که رقم بودجه راضی کننده بوده یاخیر؟ گفت: میزان بودجه‌ای که تعیین شده آن چیزی که ما انتظار داشتیم، ‌ نیست، اما رقم بدی هم نبوده است، ‌ وضعیت همانند سال گذشته است، و می‌توان امیدوار بود که وضعیت باثباتی داشته باشیم.

جلیسه همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی برای درآمدزا کردن موسسه خانه کتاب گفت:‌ در حوزه درآمدزایی ما بررسی‌هایی را انجام دادیم، ‌ یکسری کارها را نیز شروع کردیم، اما چون هنوز به تصویب هیئت مدیره و هیئت امنا و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نرسیده است، ‌ نمی‌توان اعلام کرد. امیدواریم با مشایعت هیئت مدیره و هیئت امنای خانه کتاب بتوان شروع خوبی برای درآمدزا کردن خانه کتاب داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برخی شنیده‌ها مبنی بر اینکه شما تصمیم دارید، ‌ در آینده نه چندان دور خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) را تعطیل کنید، ‌ صحت دارد؟ گفت:‌ نه به هیچ وجه چنین تصمیمی وجود ندارد، اتفاقاً طی دو ماه گذشته ما رویکرد جدیدی را در ایبنا آغاز کردیم و در حال تقویت این رسانه هم از جهت سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری هستیم، ‌ اتفاقات خوبی هم افتاده و از جهت نیروی انسانی نیز به دنبال تقوبت هستیم. مگر می‌شود، ‌ تنها خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) را با این همه مخاطب تعطیل کرد.

نظر شما