شناسهٔ خبر: 103022 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نیازآذری در تذکر شفاهی اعلام کرد؛

دولت جلوی واردات برنج خارجی را بگیرد/خسارت ۵۰میلیاردی سیل در بابل

نیازاذری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، خواستار جلوگیری دولت از واردات برنج خارجی درفصل برداشت محصول شد و با اشاره به خسارت ۵۰ میلیارد تومانی سیل اخیر در بابل، بر جبران خسارات تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» ، حسین نیازآذری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در تذکر شفاهی، با انتقاد از بی‌توجهی به اشتغال جوانان تحصیلکرده و ازدواج دیرهنگام آنها گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای رفع مشکل سرمایه‌های ملی بیاندیشد.

وی خطاب به ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: چه اتفاقی در جهت رفع محرومیت نقاط کمتر توسعه یافته شهرستان بابل در طول سال‌های برنامه پنجم توسعه افتاده که شاخص بهره‌مندی از ماده ۱۸۰ قانون را مثبت کرده است؟ انتظار داریم توزیع اعتبارات بر اساس واقعیت موجود و رعایت حقوق مردم، مبنای تصمیم‌گیری باشد تا حقی ضایع نشود.

نماینده مردم بابل در ادامه خطاب به وزیر کشور تصریح کرد: آیا معنی مدیریت بحران فقط تشکیل جلسه و گزارش است و یا رفع عملی مشکلات حادث شده؟ در سیل اخیر مازندران به ویژه در شهرستان بابل که حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع کشاورزی، راه‌های روستایی و پل‌های مسیر تردد مردم و تاسیسات آبرسانی شهری و روستایی وارد کرده است، تاکنون اقدام جدی و تامین اعتبار مورد نیاز در جهت رفع مشکلات مردم صورت نگرفته است.

نیازآذری همچنین با اشاره به آغاز فصل برداشت برنج افزود: از دولت انتظار داریم نسبت به خرید تضمینی برنج اقدام کرده و در فصل برداشت، از واردات برنج خارجی به کشور جلوگیری کند.

وی همچنین یادآور شد: فرهنگیان و کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی از عدم دریافت پاداش پایان دوره خود گله‌مند هستند؛ از این رو، از دولت می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کند.

 

نظر شما