شناسهٔ خبر: 103016 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس کمیسیون اصل نود:

ملاحظات در برخورد با مفاسد اقتصادی کنار گذاشته شود

پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود با تاکید بر اینکه برخورد با مفاسد اقتصادی در عمل ضعیف است، گفت: ملاحظات در برخورد با مفاسد اقتصادی کنار گذاشته شود.

به گزارش «نماینده» محمدعلی پورمختار، درباره روند برخورد با مفاسد اقتصادی در کشور اظهار داشت: اراده برای برخورد با مفاسد اقتصادی وجود دارد ولی متاسفانه در عمل ضعیف است.

وی افزود: برخورد با مفاسد اقتصادی به ویژه مفاسدی که بعضا به صورت سازمان یافته کار کرده یا اینکه فعالیت آنها تبدیل به روندی سازمان یافته شده و عادی تلقی می‎شود باید به صورت جدی برخورد شده و ملاحظات کنار گذاشته شود.

پورمختار درباره زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در استان همدان نیز گفت: به طور کلی همراهی با سرمایه‌گذار در استان همدان وجود دارد، بویژه در مواقعی که استاندار برای پیشبرد طرحی ورود پیدا می‌کند، پروژه سرمایه‎گذاری سریع‎تر عملیاتی می‏شود.

وی تصریح کرد: در مواقع عادی و روال معمولی ورود سرمایه‌گذار، بدنه کارشناسی ادارات در برابر سرمایه‎گذاران مقاومت و گاهی نیز ممانعت می‌کنند که امیدواریم در طول زمان حل شود.

نماینده مردم بهار و کبود راهنگ در مجلس اظهار داشت: در سال‌های گذشته فضای بدی نسبت به سرمایه‎گذاری در استان همدان ایجاد شده که بخشی از آن به نگاه فرهنگی منفی نسبت به بحث سرمایه‌گذاری مربوط می‏‌شود.

پورمختار با بیان اینکه برخی از دستگاه‎‌ها از ورود دستگاه‎های نظارتی نگران بوده و اقدامات اجرایی مناسب در رابطه با سرمایه‎گذاری انجام نمی‎دهند، تاکید کرد: این مسائل به مرور زمان حل می‎شود و مدیران باید در حوزه سرمایه‏گذاری حمایت لازم را داشته و بستر سرمایه‎گذاری را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه این دغدغه باید در استان همدان ایجاد شود که همدان نیازمند سرمایه‎گذاری است، گفت: سرمایه‎گذاری در استان همدان نیازمند حمایت مسئولان بوده و در این زمینه نباید هراسی داشته باشند.

نظر شما