شناسهٔ خبر: 102949 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

محمدصادقی:

تکریم بیش از حد خاطیانی مثل فابیوس برای عزت ملی ما مناسب نیست

شاهین محمدصادقی43 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نقش فابیوس در ورود خون‎های آلوده به ایران و آسیب به برخی هموطنان، گفت: عزت و احترام چنین آدمی و تکریم بیش از حد او، برای عزت ملی ما مناسب نیست.

به گزارش «نماینده» شاهین محمدصادقی با اشاره به سفر امروز لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به تهران و با اشاره به برخی سوابق رفتار وی نسبت به ایران، اظهار داشت: ما در چارچوب مصالح ملی خود بنای ارتباط با تمام کشورهای دنیا را به استثنای برخی کشورهای خاص داریم، اما معنای این حرف این‌طور نیست که هر آدمی را تکریم و احترام کنیم.

وی در توضیح این مسئله گفت: لوران فابیوس زمانی که کیسه‌های آلوده خون از فرانسه به کشور ما وارد شد، در دولت فرانسه مسئولیت داشت و با این اقدام خود باعث شد که میلیاردها دلار به ما ضربه زده شود، اعتبار بهداشت و درمان ما آسیب ببیند و مهمتر اینکه تعدادی از هموطنان ما را آلوده کرد که دیگر هیچ‌وقت درمان نخواهند شد و منشا آلودگی بیشتر نیز شدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: عزت و احترام چنین آدمی و تکریم بیش از حد او به هیچ‌عنوان برای عزت ملی ما مناسب نیست.

محمدصادقی ادامه داد: معتقدم ضمن اینکه به عنوان وزیر امور خارجه فرانسه باب مذاکره و مراوده را با او باز می‌کنیم، اما این مسئله را نیز باید به او گوشزد کنیم که از نظر ما یک فرد خاطی بین‌المللی همیشه خاطی است و با این چشم به او نگاه می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئله ورود فاکتورهای آلوده خونی از فرانسه به ایران باید پیگیری حقوقی و بین‌المللی شود و البته تاکنون نیز این کار با جدیت پیگیری نشده است و اینکه چرا در این رابطه سستی شده، این را باید از دست‌اندرکاران بهداشت و درمان کشور سئوال کرد.

نظر شما