شناسهٔ خبر: 102917 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری بسیج

با مقاوم سازی اقتصاد کشور می‌توان تهدید تحریم‌ها را از بین برد

جمشید پژویان 43 اگر سیاستمداران ما مقداری به فکر این باشند که با سیاست گذاری های صحیح اقتصادی، اقتصاد کشور را به سمت مقاوم سازی سوق دهند، غرب دیگر توانایی تهدید ما از طریق تحریم را ندارد.

به گزارش «نماینده»، جمشید پژویان با اشاره به اظهارات برخی از سران دولت آمریکا مبنی بر اینکه ایران لغو تحریم های غرب کوتاه مدت است و دوباره باز می گردد، اظهار داشت: اگر سیاستمداران ما بر خلاف سال های گذشته، مقداری به فکر این باشند که با سیاست گذاری های صحیح اقتصادی، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را به سمت مقاوم سازی و یا همان اقتصاد مقاومتی سوق دهند، غرب دیگر توانایی تهدید ما از طریق تحریم را ندارد.

این اقتصاددان با تأکید بر اینکه تحریم ها در حدی نیستند که اقتصاد ایران را به چالش بکشند، افزود: مشکلات اقتصاد ما به دلیل ناکارآمدی مدیران بخش اقتصاد و بخصوص صنعت کشور است. امروز متأسفانه دولت نمی تواند صنعت کشور را با وجود امکانات و منابع فراوان به سمت پیشرفت و رونق ببرد.

وی در ادامه اذعان داشت: تیم اقتصادی ایران به جای پرداختن به واردات و گسترش آن باید روابط دوطرفه ای با بخش خصوصی کشورهای مختلف داشته باشد که لغو تحریم ها می تواند دولت را در این مسیر یاری کند؛ توصیه من به مسؤولین عدم پرداختن به مباحث حاشیه ای است، افرادی که می گویند مشکلات ناشی از اثرات تحریم است از علم و دانش اقتصادی بی بهره اند.

پژویان در پایان با اشاره به نقش رسانه ها در روشنگری پیرامون نقش تحریم در اقتصاد کشور، گفت: رسانه ها باید به میدان بیایند و از دولت مطالبه گری کنند که چرا میزان بهره وری اینقدر کاهش یافته است؟ چرا باید مردم از افزایش قیمت های بی اساس ناراضی باشند؟ رسانه ها اگر به میدان بیایند و فضا را روشن کنند دیگر هیچ شخصی نمی تواند در مجامع عمومی اظهار کند که مشکلات به تحریم و فشارهای خارجی برمی گردد.

نظر شما