شناسهٔ خبر: 102795 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وفور حوادث آتش سوزی در کارخانجات به‌دلیل واردات تابلوهای برق بی‌کیفیت

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تابلوهای برق ایران گفت: واردات تابلوهای بی کیفیت و غیراستاندارد از کشورهایی چون چین به داخل کشور آنقدر زیاد شده که در سال گذشته ۵۲ هزار سلول تابلوی برق از کشور چین وارد ایران شد.

به‌گزارش «نماینده»، علی قانع در نشستی خبری اظهار داشت: صنعت تابلوهای برق متأسفانه صنعتی اشباع است.

وی افزود: در حالی که ظرفیت اسمی تولید ۲۵۰ هزار سلول در سال در کارخانجات تولید تابلوهای برق وجود دارد، نیاز سالانه کشور ۷۵ تا ۸۰ هزار سلول است و در شرایط فعلی مصرف داخلی آن، حدود ۳۰ هزار سلول در سال است.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تابلوهای برق ایران با بیان اینکه صد در صد نیاز داخل را در بخش تابلوهای برق، تولیدکنندگان داخلی تأمین می کنند، گفت: متأسفانه به صورت غیررسمی واردات تابلوهای برق صورت می گیرد که این واردات در مناطق آزاد با اسم تابلوهای برق انجام می شود و در دیگر نقاط کشور نیز با اسم ماشین آلات صنعتی اقدام به واردات تابلوهای برق می کنند.

وی افزود: واردات تابلوهای بی کیفیت و غیراستاندارد از کشورهایی چون چین به داخل کشور انقدر زیاد شده که در سال گذشته ۵۲ هزار سلول تابلوی برق از کشور چین وارد ایران شد و در کارخانجات صنعتی مورد استفاده قرار کرفت که یکی از پیامدهای وارات تابلو برق های بی کیفیت، وفور حوادث آتش سوزی و برق گرفتگی است.

قانع با بیان اینکه پس از توافق هسته ای به نظر می رسد شرایط مراوردات بین المللی دارد به شرایط عادی بازمی گردد، گفت: باید با سیاست گذاری درست، شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم که تولیدکنندگان داخلی در شرایط جدید بتوانند به سمت صادرات حرکت کنند و موانع بر سر راه توسعه صادرات را برداریم.

وی ادامه داد: در صورتی که موانع صادراتی برداشته شود و موانع داخلی که حرکت تولیدکنندگان را در بازار صادراتی کند کرده برطرف شود، می توانیم بازاری ۳۰۰ میلیون نفری را در خارج از مرزهای ایران با تولید تابلوهای برق بدست آوریم.

نظر شما