شناسهٔ خبر: 102794 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جنوب شهر «الزبدانی» پاکسازی شد

نیروهای سوریه و حزب‌الله لبنان پس از پاکسازی جنوب شهر «زبدانی» از تروریست‌ها شمار زیادی از این عناصر را از پای در آوردند.

به گزارش «نماینده» نیروهای حزب الله لبنان و ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در شهر «زبدانی» شب گذشته موفق شدند جنوب شهر را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

حزب‌الله و نیروهای مقاومت لبنان عملیات پاکسازی از میدان به سمت مناطق نزدیک میدان «السیلان» را نیز از شب گذشته آغاز کردند.

به گزارش فارس، نیروهای سوری و لبنانی در همان ابتدای عملیات موفق شدند چند منطقه را در فاصله دو میدان از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند و اکنون در حال پیشروی به سوی میدان السیلان هستند. در این عملیات پاکسازی تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

شهر مهم ارتباطی زبدانی در ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر دمشق و در جنوب منطقه راهبردی «قلمون» واقع شده است.

بنا بر این گزارش، گروهی از نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان توانستند به یکی از پایگاه‌های تروریست‌ها در شهرک «مضایا» واقع در جنوب شهر زبدانی نفوذ کنند و با حمله به پایگاه موفق شدند تعداد زیادی از تروریست‌ها از جمله «خلیل محمود»، «محمد موفق» و «سامر المصری» را بکشند و همچنین ۱۸ تن از تروریست‌ها را بشدت زخمی کنند.

به گزارش فارس، پیشروی نیروهای حزب‌الله در مناطق جنوبی و غربی شهر زبدانی نیز همچنان ادامه دارد.

بیش از دو هفته از آغاز عملیات پاکسازی شهر زبدانی و مناطق اطراف آن توسط نیروهای حزب الله و ارتش سوریه می‌گذرد و با کامل شدن پاکسازی این منطقه مهم تقریبا هیچ گونه تهدیدی از سوی تروریست‌ها به لبنان از خاک سوریه باقی نخواهد ماند.

نظر شما