شناسهٔ خبر: 102750 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اسماعیلی در نطق میان دستور خواستار شد

بررسی جدی کمیسیون ویژه در عدم رعایت خطوط قرمز برجام/چند درصد از فرزندان مسئولان بیکار هستند؟

محمد اسماعیلی43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در بخش‌های اقتصادی و بازرسی برجام از خطوط قرمز عبور شده است که مورد بررسی جدی کمیسیون ویژه قرار بگیرد.

به گزارش «نماینده» محمد اسماعیلی در نطق میان دستور امروز (۶ مرداد ماه) خود ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده ایران اظهار داشت: این تیم در مذاکره سخت و نفس‌گیر تمام تلاش‌های خود را  به کار گرفته است.

وی در خصوص برجام و متن آن اگر غربی‌ها مذاکره را در موضوع هسته‌ای پذیرفته‌اند از سر دلسوزی نبود بلکه ناچار بودند چون راه دیگری نداشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به دلیل به رسمیت شناختن بخشی از حقوق ملت ایران توسط  غربی‌ها را مقاومت ۱۲ ساله ملت ایران همچنین ایثار و فداکاری شهدای هسته‌ای دانست.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: ملت ایران توانست علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدها توانمندی کشور را به رخ جهانیان بکشاند.

وی ضمن ابراز تأسف از عدم رعایت کامل خطوط قرمز در متن برجام تصریح کرد: در بخش‌های اقتصادی و بازرسی‌ها از خطوط قرمز عبور شده است که کمیسیون ویژه این موضوع را باید به دقت مورد بررسی قرار دهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطرح کرد: در این برجام اجازه بازرسی مدیریت شده داده شده است که همین مجوز در آینده می‌تواند مورد سوءاستفاده غربی‌ها برای بازرسی گسترده شود.

اسماعیلی یادآور شد: بنا بود کلیه تحریم‌ها به صورت یکجا برداشته شود ولی بسیاری از آنها تعلیق و در چند مرحله برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه تعلیق تحریم‌ها را منوط به اجرای تمامی تعهدات ایران و راستی آزمایی از سوی آژانس گذاشته شده است اضافه کرد: این در حالی است که ما از گذشته آژانس هیچ سابقه خوشی نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حمله رژیم سعودی صهیونیستی به مردم یمن را محکوم کرد و اقدامات رژیم صهیونیستی و سعودی را در راستای تعیین منافع استکبار جهانی ارزیابی کرد.

اسماعیلی اعلام کرد: دولت آمریکا همچنان شیطان بزرگ، دشمن درجه یک اسلام و عامل همه خون‌های به ناحق ریخته شده در طول دهه‌های گذشته در منطقه و جهان اسلام است.

وی در همین راستا ادامه داد: به همین خاطر مبارزه ملت ایران و سایر کشورهای مسلمان با آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث تا به زانو درآوردن این جنایتکاران تاریخ ادامه دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بزرگترین خواسته ملت ایران از مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران را پیگیری آرمان‌های امام و انقلاب دانست که در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌های دشمنان با تبعیت کامل از رهنمود‌های مقام معظم رهبری بایستد.

اسماعیلی متذکر شد: مسئولان نظام باید دنیا طلبی، ثروت‌اندوزی، ‌ جاه‌طلبی و عشق به پست و مقام را کنار بگذارند و مدیران لایق، ‌متعهد و متخصص را برای اداره کشور به کار گیرند.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور بیان کرد:‌ مردم همه مشکلات را به خاطر امام و شهدا تحمل می‌کنند و انتظار دارند مسئولان هم مانند مردم عادی زندگی کنند و به همان میزان از امکانات برخوردار شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان گفت: فرزندان مسئولان باید همانند فرزندان مردم عادی در ادارات و سازمان‌ها به کارگیری شود.

اسماعیلی ضمن بیان شعار اساسی مردم خواهان اجرای عدالت در کشور شد و اضافه کرد: سؤال مردم این است که در شرایط فعلی کشور که صدها هزار نفر از جوانان تحصیل کرده کشور بیکار هستند چند درصد از آنان را فرزندان و نزدیکان مسئولان نظام تشکیل می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار شد: لازم است دولت و مجلس پاسخ شفاف و قانع کننده‌ای را در خصوص این سؤال ارائه دهند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار توجه جدی مسئولان مربوطه در این خصوص شد.

نظر شما