شناسهٔ خبر: 102691 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین

چین از ایران انتقام گرفت

مدال نقره خیلی از ورزشکاران را خوشحال می کند اما این مدال برای بسکتبالیست های ایرانی معنای جز گریه و حسرت نداشت. تیم ملی بسکتبال ایران اولین دیدار خود در تورنمنت اطلس اسپرت را با خت مقابل چین آغاز کرد.

به گزارش «نماینده»، کوارتر اول این رقابت با سوت سرداور استرالیایی و دو داور دیگر از لیتوانی و اسلواکی، همچنین با ترکیب اولیه حامد آفاق، آرن داوودی، آرمان زنگنه، صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی آغاز شد. در ابتدا ایران با بازی سرعتی چینی ها روبرو شد و ۴- صفر عقب افتاد ولی بعد از آن توپ خطای لی مو هو روی آرمان زنگنه نتیجه را ۴- یک کرد و بعد هم با توپ دزدی آرن داوودی و پاسش به حامد حدادی ایران به تساوی ۴- ۴ رسید. اصغر کاردوست هم که به جای حامد حدادی به میدان آمده بود برای اولین بار ایران را ۸- ۶ پیش انداخت. ضمن اینکه بهنام یخچالی، مهدی کامرانی و اوشین ساهاکیان به ترتیب جای حامد آفاق، آرن داوودی و زنگنه به میدان آمدند.
در ادامه هم تیم ایران با پرتابهایش دقایقی پیش بود اما پرتاب سه امتیازی جو ای لون آنها را ۱۳- ۱۱ پیش انداخت. اما آشنا بودن به سالن و انگیزه خوب جوانان چینی آنها را ۱۹- ۱۵ برنده کوارتر اول کرد.
درک بائرمن کوارتر دوم را با همان ترکیب دقایق پایانی وقت اول استارت زد اما خیلی سریع فرید اصلانی و محمد حسن زاده به میدان آمدند. بعد با تغییر تاکتیک تیم خیلی سریع جاافتاد و ریباندها و توپ دزدی های محمد حسن زاده نتیجه را ۲۵- ۲۱ کرد. ولی با موفقیت چینی ها در پرتاب سه امتیازی دو تیم را به تساوی ۲۵- ۲۵ رساند. تغییرات در ارنج برای رسیدن به نتیجه باعث شد تا ایران ۲۶- ۲۵ پیش بیفتد. بعد از خطایی که ایران بر روی ژا جی وی انجام داد او مصدوم شد و به بیرون فرستاده شد اما حرکت اخلاقی آرن داوودی که برای بستن بند او به سمت این بازیکن رفت تا او را هم کمک کند تشویق چینی ها را به همراه داشت.
ولی گویا این چینی ها دست بردار نبودند و پرتابهای خود را یکی بعد از دیگری وارد حلقه کردند. اما حرکت های دیدنی صمد نیکخواه بهرامی در ثانیه های پایانی و سه امتیازی که روانه حلقه حریف کرد ایران را ۳۱- ۳۰ پیش انداخت تا نیمه اول با همان نتیجه به پایان برسد.
نیمه دوم بازی هم برخلاف بازیهای رسمی که با استراحت ۱۵ دقیقه ای روبروست، با دستور کمیته فنی تورنمنت استراحت ۱۰ دقیقه ای شد.
اما بازی با ترکیب محمد حسن زاده، حدادی، نیکخواه بهرامی و کامرانی و یحچالی شروع شد. دفاع خوب ملی پوشان در این کوارتر و ریباندهای حسن زاده در کنار سه امتیازی صمد نیکخواه باز هم ایران را ۳۶- ۳۲ جلو انداخت. ولی پرتابهای بی دقت و شارژهایی که ایران انجام داد دوباره تیم میزبان را ۳۸- ۳۶ پیش انداخت.
ولی رفت و برگشتها بی فایده تیم بالاخره چین را را موفق تر کرد تا حامد آفاق هم با چهار فوله شدن به روی نیمکت برود و جایش را به فرید اصلانی بدهد. اصلان هم به محض ورود با توپ دزدی هایش به کمک تیم آمد. ضمن اینکه این بازیکن با پاسهای طلایی اش به اصغر کاردوست در امتیازآوری تیم بسیار موثر عمل کرد. ولی اشتباهات باعث نشد تا ایران این کوارتر را ببرد و ۴۷- ۴۳ باخت.
وقت چهارم را هم چینی ها بهتر آغاز کردند ولی گویا حدادی که حسابی از پیش افتادن میزبان به خشم آمده بود با ریباندها و گرفتن فول از سنترهای چین نتیجه را نزدیک کرد. ۵۰- ۴۷ .بعد آنهم یک پرتاب دو امتیازی دثیگر و ۵۰- ۴۹ و پنالتی صمد ۵۰- ۵۰.
در دقیاقی که حسن زاده بسیار موثر عمل می کرد با فول پنجم روبرو شد و میدان را ترک کرد و به روی نیمکت رفت. بعد از آن ساهاکیان را جایش را گرفت تا پاس کاری های او در زیر حلقه با حدادی جواب بدهد و باارزشترین بازیکن آسیا فولهای متوالی را بگیرد. ولی چه فایده که سه امتیازی های چین موفق بود. در چنین شرایطی حامد آفاق هم پنج فوله شد. چو ای ژی هم سومین پنج فوله زمین بود. اما اختلاف ۵۹- ۶۴ برای چینی ها خیلی ارزشمند بود به طوری که ایرانی ها با نگرانی بازی را دنبال می کردند اما اوشین ساهاکیان با احاطه بر میدان اختلاف را کم کرد ۶۶- ۶۴ و بالاخره سه امتیازی آخرذ چین و ۶۸- ۶۴ برای میزبان تا ایران اولین شکست را بپذیرد.

نظر شما