شناسهٔ خبر: 102685 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: نود

پیشنهاد میلیاردی به جادوگر والیبال ایران

علی دایی و سعید معروف

به گزارش «نماینده»، این روزها نقل و انتقالات والیبال لیگ برتر به اوج خود رسیده و تقریبا وضعیت بسیاری از ملی پوشان مشخص شده است. همانطور که پیش تر اشاره کردیم بانک سرمایه با ۵ بازیکن تیم ملی به توافق رسیده است و گفته می شود محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد ظریف، مهدی مهدوی و عادل غلامی به همراه مصطفی شریفات و مهدی بازارگرد راهی این تیم خواهند شد اما به نظر نمی رسد که این بازیکنان با بانک سرمایه قرارداد نهایی را امضا کرده باشند و احتمالا داخلی بسته اند از همین رو اگر در روزهای آینده دیدید که این بازیکنان سر از تیم های دیگر درآوردند زیاد تعجب نکنید! سوای اینها گفته می شود که فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور هم با پیکان تمدید کرده اند. تبریزی ها هم به دنبال تمدید با حسن صنوبر و مرندی هستند. ارومیه ای ها هم می خواهند با بازیکنانی همچون علیزاده و عبادی پور تمدید کنند.

سعید معروف چه خواهد کرد؟
در حال حاضر همه دوست دارند بدانند سعید معروف چه خواهد کرد؟ او که این روزها به واسطه درخشش به یکی از چهره های معروف ورزش تبدیل شده در کانون توجه قرار گرفته است. سعید معروف، معروف شد آنهم بخاطر درخشیدنش در تیم ملی، دیگر همه می دانیم اگر او کنار تور باشد، توپ هم به خوبی روی دستانش جفت و جور شود، جادو می کند.
معروف ما را یاد فیلم جادوگر میلان می اندازد
سعید طوری جادو می کند که کسی نمی تواند به جادویش رودست بزند. او ما را یاد فیلم جادوگر میلان می اندازد؛ جادوگری که روی جارویی می نشست و بر فراز شهر پرواز و هر جا که لازم بود، جادویش را نمایان می کرد. وجه مشترک سعید معروف با جادوگر شهر میلان، جادویی است که در پرواز از آنها سر می زند. معروف به اندازه نامش در پروازهای روی تورش و دقیق بودن پاس هایش معروف است. او در همین محدوده و در همین زمان ناچیز جادوگری می کند. می پرد، پنجه می زند و کار تمام می شود. او در سن ۲۹ سالگی به اعتباری در والیبال جهان رسید که توانست یکی از تیم های معتبرترین لیگ والیبال دنیا را برای به خدمت گرفتنش متقاعد کند. سعید با قراردادی یک میلیون یورویی راهی زنیت کازان روسیه شد تا علاوه بر اینکه هفتمین بازیکن پردرآمد والیبال دنیا لقب بگیرد، با بازیکنانی چون تئودور سالپاروف بلغار، متیو اندرسون آمریکایی، ماکسیم میخایلوف، الکسی اسپریدینوف، نیکلای آپالیکوف و دیگر ستارگان والیبال روسیه همبازی شود.

کاپیتان ۹۹ درصد در ایران خواهد ماند
از آنجائیکه او تجربه حضور در لیگ روسیه را دارد خیلی ها چنین می پنداشتند که پاسور باهوش تیم ملی امسال هم دوباره لژیونر خواهد شد و به خارج از ایران خواهد رفت اما معروف با وجود اینکه الان قهرمانی لیگ اروپا را هم تجربه کرده است، دوست دارد برای فصل آینده دوباره در ایران توپ بزند. او می گوید: “۹۹ درصد در ایران می‌مانم البته وضعیتم هنوز مشخص نیست اما احتمال ماندنم در ایران بیشتر از رفتنم است. ”

پیشنهاد میلیاردی برای جادوگر والیبال
با این گفته معروف حالا صحبت از این است که اگر قرار است کاپیتان تیم ملی در لیگ ایران دست به توپ شود با کدام تیم به توافق خواهد رسید و اصلا از کدام تیم ها پیشنهاد دارد؟ خبرهای تایید نشده حاکی از پیشنهادهای میلیاردی به کاپیتان دارد. بدون شک او با هر تیمی که به توافق برسد بالای یک میلیارد دستمزد خواهد گرفت و در چنین شرایطی شنیده می شود که معروف با پیشنهادی از سوی ورامینی ها مواجه شده است.

ورامینی ها مشتری پروپاقرص معروف
با وجود اینکه گفته می شد اسپانسر جدید ورامینی ها قصد دارد چراغ خاموش و در سکوت خبری تیم خود را ببندد اما شنیده می شود که آنها هم با سعید معروف وارد مذاکره شده اند و پیشنهاد خوبی به او داده اند. آنها حتی به دنبال حضور شهرام محمودی هم هستند و اگر شهرام قرارداد نهایی با بانک سرمایه نبسته باشد امکان دارد که با ورامینی ها هم وارد مذاکره شود. هم سعید و هم شهرام هر دو سابقه بازی در ورامین را دارند و با آنها به قهرمانی لیگ برتر هم دست یافته اند بعید نیست که سال آینده این دو بازیکن را باز هم در ورامین ببینیم.

زمزمه هایی مبنی بر بازگشت معروف به ارومیه
اما علاوه بر مذاکره کاپیتان با ورامینی ها زمزمه هایی مبنی بر بازگشت دوباره سعید معروف به تیم شهرداری ارومیه هم شنیده می شود. درحالیکه این روزها باشگاه شهرداری ارومیه هم در جذب بازیکنان موردنظر به صورت چراغ خاموش حرکت می کند شنیده می شود با خارجی ها هم وارد مذاکره شده است.

اندرسون و دیوید لی هم راهی ارومیه می شوند؟
علاوه بر پیشنهاد به سعید معروف خبرهایی از حضور بازیکنانی نظیر مت اندرسون و دیوید لی آمریکایی و کوبیاک و کورک لهستانی در ترکیب تیم شهرداری ارومیه هم شنیده می شود.

سید عباسی: سعید متعلق به ارومیه است و بدنبال حضور او در شهرش هستیم
از همین رو با جهانگیر سید عباسی سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه که دایی سعید معروف هم هست صحبت کردیم تا ببینیم که برنامه نایب قهرمان لیگ برای فصل آینده چیست.
آقای سیدعباسی ارومیه چراغ خاموش در حال بستن تیم خود است؟
بله ما چراغ خاموش حرکت می کنیم اما دوستان نوربالا می آیند و ما را از جاده بیرون می اندازند(باخنده). می بینید هنوز هیچی نشده تیم ما را قلع و قمع کردند که باید ما هم زودتر دست به کار شویم تا عقب نمانیم.
شنیده ایم که با سعید معروف هم مذاکره کرده اید، درست است؟
بله به هر حال سعید بازیکنی است که همه تیم ها دوست دارند او را به خدمت بگیرند نه صرف اینکه بازیکن خوبی است بلکه کاریزمایی دارد که می تواند تیم را به خوبی هدایت کند از همین رو شاید خیلی ها به دنبال آن باشند که ما از آنها مستثنی نیستیم. سعید متعلق به ارومیه است و ما هم دوست داریم که در کنار ما باشد. با او صحبت کرده ایم اما هنوز قراردادی نبسته ایم.
آیا مردم ارومیه پذیرای سعید معروف با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته افتاد و سعید از نیمه های راه مجبور به ترک ارومیه شد، هستند چون تا آنجائیکه می دانیم یکسری طرفدار او و یکسری دیگر مخالفش هستند.
آن عده مخالفی که شما از آنها صحبت می کنید بیشتر جوان های احساسی هستند که در فضاهای مجازی فعالند و کمی بجای منطق با احساس صحبت می کنند اما چیزی که مشخص است سعید معروف تنها بازیکن ایرانی و آسیایی است که توانسته به مقام قهرمانی لیگ اروپا دست یابد این افتخار بزرگی است که برای یک ارومیه ای ثبت شده و نقطه عطف والیبال ارومیه خواهد بود. سعید متعلق به ارومیه است و در شهره طرفداران بسیاری دارد که از موفقیت او در لیگ روسیه هم خوشنود شده اند. قضیه پارسال هم دیگر تمام شده و بهتر است که مردم هم بجای احساسات با منطق خود قضاوت کنند. شرایطی که برای سعید به وجود آمد برای هر ورزشکاری پیش نمی آمد و وظیفه ما هم حمایت از او بود که خوشبختانه نتیجه خوبی هم به همراه داشت و بار دیگر باعث افتخار همه شد. به هر حال ما خواهان حضور سعید در ارومیه هستیم و در حال مذاکره ایم تا انشااله بتوانیم تیم خوبی را جمع و جور کنیم.
با شهرام محمودی هم صحبت کردید اما او گویا ترجیح داد که از تیم جدا شود دلیل جدایی اش چه بود؟
بله ما دوست داشتیم که همچنان با شهرام همکاری کنیم و با او صحبت هم کردیم اما در نهایت او بخاطر مسائل شخصی و محدودیت های زندگی شخصی اش گفت که ترجیح می دهد در تهران و نزدیک خانواده اش باشد که ما هم برای او آرزوی موفقیت کردیم. به هرحال هر بازیکنی در انتخاب آزاد است و براساس شرایطی که دارد تصمیم می گیرد و تصمیم شهرام هم برای ما قابل احترام است.
با بازیکن جدیدی مذاکره نکرده اید؟
واقعیتش ما اول بنا را بر این گذاشتیم که با بازیکنان فصل قبل مان وارد مذاکره شویم و تا جائیکه می توانیم همان بازیکنان را حفظ کنیم. پس از آنکه تکلیف بازیکنان فصل گذشته مشخص شد که چه کسی می ماند و چه کسی می رود با بازیکنان جدید صحبت خواهیم کرد. الان هم به دنبال صحبت با علیزاده و عبادی پور هستیم تا با آنها تمدید کنیم.
هدفی که امسال از حضور در لیگ برتر دارید چیست؟
همانطور که گفتم در تلاش هستیم تا شاکله تیم فصل قبل را حفظ کنیم. هدف هم بستگی به نحوه بستن تیم دارد، چه بازیکنانی از ما جدا می شوند و چه کسانی جای آنها را پر خواهند کرد بسیار مهم است. الان پیکان تقریبا دست نخورده باقی مانده است، بانک سرمایه هم که بهترین های تیم ما و مشهد را گرفته و می خواهد قوی بیاید در این شرایط کار دشواری داریم اما مطمئنا برای بهترین مقام خواهیم جنگید و تلاش می کنیم تا بهترین تیم را بسته و بهترین نتیجه را بگیریم.

نظر شما