شناسهٔ خبر: 102606 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آصفری:

دولت علیه آمریکا در مجامع بین‌المللی شکایت کند/تهدیدات حمله نظامی آمریکا در مجامع بین‌المللی ثبت شود

اصفری43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران رجزخوانی و بلوف سیاسی است، گفت: تهدیدات حمله نظامی آمریکا علیه ایران باید به عنوان سند در مجامع بین‌المللی ثبت شود.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدید ایران به حمله نظامی توسط آمریکا پس از توافق وین، اظهار داشت: تهدیدات نظامی دولتمردان آمریکایی علیه ایران رجزخوانی‌ها و بلوف سیاسی و نظامی بیش نیست، چون آمریکایی‌ها خودشان هم می‌دانند که توانایی رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

*نیروهای مسلح هرگونه تهدیدی را در کمترین زمان پاسخ می‌دهند

وی با تأکید بر اینکه امروز توانایی نیروهای مسلح ما در سطح بسیار بالایی قرار دارد که هرگونه تهدیدی را در کمترین زمان می‌توانند پاسخ دهند، افزود: اگر آمریکا بخواهد هرگونه اقدام نظامی علیه ما انجام دهد، از زمین، هوا یا دریا، جمهوری اسلامی ایران تمام مواضع آمریکا در کشورهای منطقه را تا آنجا که بُرد موشک‌هایش اجازه دهد بدون فوت وقت مورد هدف قرار می‌دهد.

*آمریکا جرأت حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران را ندارد

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه اساساً آمریکا اصلاً جرأت حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران را ندارد، تصریح کرد: باید تأسف خورد علیرغم آنکه خود آقایان در توافقی که امضا شده مقرر کردند اگر هر یک از کشورها به تعهدات خود عمل نکند، از مجاری پیش‌بینی شده در توافق موضوع را پیگیری می‌کنند اما هنوز جوهر توافق خشک نشده و در حال بررسی در پارلمان‌های ایران و آمریکاست، امروز صحبت از تهدید نظامی می‌کنند که این گونه تهدیدات نشان‌دهنده سیاست خصمانه و دروغگویی آمریکایی‌هاست.

*تهدیدات حمله نظامی آمریکا باید به عنوان سند در مجامع بین‌المللی ثبت شود

وی همچنین یادآور شد: اما از طرفی وزارت امور خارجه کشورمان ملزم است به اینگونه تهدیدات پاسخ دهد و نباید ساکت بنشیند، اینگونه تهدیدات آمریکا باید به عنوان سند در مجامع بین‌المللی ثبت شود تا مورد پیگیری و شکایت از طرف جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: نباید از کنار اینگونه برخوردهای آمریکا به سادگی بگذریم، درست است که آنان جرأت حمله نظامی به ایران را ندارند و کاری از دست‌شان برنمی‌آید، اما به ثبت رساندن تهدیدات نظامی آمریکا در مجامع بین‌المللی امر بسیار مهمی است و باید ایران با شکایت از آمریکا این موارد را به طور جدی مورد پیگیری و دادخواهی قرار دهد.

نظر شما