شناسهٔ خبر: 102563 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مخالفت تندروها با عضویت حزب مردمی اصلاحات در شورای هماهنگی

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به درخواست عضویت تشکل متبوعش در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: دست‌های پنهان و عوامل تندرو در این شورا تمایل ندارند که گروه‌های اعتدالی و میانه‌رو مانندحزب مردمی اصلاحات وارد شورای هماهنگی شوند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام محمد زارع‌فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به برگزاری جلسه تشکل متبوعش اظهار داشت: جلسه شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات روز گذشته در دفتر این حزب برگزار شد.

وی ادامه داد: نخستین دستور جلسه بررسی موضوع جمع‌بندی مذاکرات وین بود؛ در این جلسه از ۲ معاون بانکی دعوت کردیم تا اثرات اقتصادی این جمع بندی را بررسی کنیم.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات ضمن تشکر از رئیس جمهور، معاون وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: چند ایراد در متن برجام وجود دارد. اولین ایراد، شتابزدگی در این جمع بندی است.

فومنی با اشاره به اظهارات مقامات اروپایی و آمریکایی درخصوص جمع بندی مذاکرات گفت: در کنگره آمریکا یکی از سناتورها از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا درخواست کرده که در مورد توافق خصوصی میان ایران و ۱+۵ توضیح دهد. با توجه به این اظهارات گویا ۲ جمع بندی در وین صورت گرفته است؛ جمع بندی سیاسی و جمع بندی هسته‌ای.

وی با تأکید براینکه در جمع بندی مذاکرات وین، آمریکا ادعا می‌کند که ایران چیزی به دست نیاورده است، گفت: با توجه به این اظهارات از تیم مذاکره کننده هسته‌ای درخواست می‌کنیم که فضا را بازتر کرده و توضیحات بیشتری در خصوص جمع بندی مذاکرات وین ارائه دهند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه در برخی بندهای جمع بندی مذاکرات هسته‌ای عجولانه تصمیم گیری شده است، افزود: به دلیل اینکه این جمع بندی هنوز امضا نشده است، فرصت اصلاح آن وجود دارد. البته مجلس شورای اسلامی نیز باید بر جمع بندی مذاکرات وین بررسی کیفی انجام دهد چراکه در متن برجام تناقضات زیادی وجود دارد و باید این تناقضات را برطرف کرد.

فومنی با اعلام آمادگی از برگزاری جلسه با تیم مذاکره کننده هسته‌ای افزود: از تیم مذاکره کننده درخواست می‌کنیم که جلسه‌ای را با احزاب و شخصیت‌ها برگزار کرده و به صورت شفاف تمام ابعاد جمع بندی مذاکرات وین را توضیح دهند.

وی با تأکید براینکه با توجه به ملی بودن توافقات هسته‌ای همه باید در مورد آن نظر دهند، یادآور شد: اینکه بگوییم ما گل زدیم و آنها گل خوردند نگاه خوش بینانه است. شاید ما ۲ گل بدست آورده باشیم، ولی از آن طرف به ما ۶ گل زده‌اند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اظهار داشت: بعد از جمع بندی مذاکرات هسته‌ای هیچ تأثیر اقتصادی را مشاهده نمی‌کنیم. وضعیت اقتصادی کشور بسیار بحرانی است و هم اکنون ۱۸ قلم از کالاها در بازار گران شده، قیمت دلار بالا رفته و همه اجناس دو برابر شده است.

فومنی با بیان اینکه ما باید اثر توافق را در کشور و اقتصاد مشاهده کنیم، افزود: ضمن تعامل با همه کشورها نباید بازار اقتصادی کشور را به دست کشورهای دیگر بدهیم؛ بلکه باید این بازار دست خودمان باشد. دولت یازدهم نیز باید فکری به حال معیشت و اقتصاد کند.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی ما از کشور یونان نیز بدتر است، خاطرنشان کرد: ای کاش دولت به جای پرداختن به حواشی به وضعیت اقتصادی توجه بیشتری کند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره درخواست عضویت تشکل متبوعش در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یادآور شد: ما مدت زیادی است که به شورای هماهنگی درخواست عضویت ارائه داده‌ایم، ولی آنها تاکنون جوابی نداده‌اند؛ گویا دست‌های پنهان و عوامل تندرو در این شورا تمایل ندارند که گروه‌های اعتدالی و میانه رو وارد شورای هماهنگی شوند لذا با عضویت ما مخالفت می‌کنند و می‌خواهند از ما انتقام گیری کنند.

فومنی ادامه داد: ما آماده همکاری با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستیم؛ ولی اگر این شورا حزب مردمی اصلاحات را نپذیرفت، ما نیز در سراسر کشور کاندیدا معرفی می‌کنیم و حضور فعالی خواهیم داشت. البته منتظر جواب آنها می‌مانیم ولی اگر جواب ندهند، در استان‌ها و شهرها کاندیداهای خود را معرفی می‌کنیم.

وی با اشاره به آغاز فعالیت شاخه جوانان حزب مردمی اصلاحات از برگزاری همایش این شاخه در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در یکی دو روز آینده رسماً مسئول شاخه جوانان تعیین و اعلام خواهد شد.

نظر شما