شناسهٔ خبر: 102511 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اجرای حکم ۸ پرونده تعزیراتی/ از قاچاق ذغال تا کنسرو آناناس

تعزیرات سازمان تعزیرات حکومتی کشور حکم تعزیراتی هشت پرونده قاچاق را صادر و اجرا کرد.

به گزارش «نماینده» چندین پرونده مهم در تعریزات حکومتی کشور به رای نهایی رسید و در مرحله اجرای قانون قرارگرفت. در یکی از پرونده ها یک قاچاقچی ۳۰۰ دستگاه تلفن همراه خارجی و گران قیمت را درون بسته های خاصی قرارداده و قصد عرضه آن در بازار را داشت که توسط نیروهای انتظامی کشف و ضبط شد. این پرونده پس از تشکیل در تعزیرات آذربایجان غربی حکم به ضبط کالا و جریمه ۶۷ میلیون تومانی فرد متخلف صادر شد. در این اداره کل پرونده دیگری به نام پرونده گردو هم تشکیل شد. در این پرونده یک قاچاقچی قصد قاچاق ۲ تن گردو را داشت که بعد از کشف محموله فرد متخلف به ۵۵ میلیون تومان جریمه محکوم شد.

جریمه ۸۵ میلیون تومانی قاچاقچی ۲۴۰۰ عدد ادکلن و جریمه یک میلیون تومانی قاچاقچی ۳۱۲ قوطی کنسرو آناناس در خراسان شمالی هم از پرونده های هفته جاری در تعزیرات کشور بود. البته در میان پرونده ها با شکایت شاکی خصوصی از متصدی یک دفتر مشاور املاک مبنی بر اخذ وجوه اضافی، شعبه تعزیرات حکومتی خراسان شمالی، عامل تخلف را به پرداخت مبلغ ۱۳میلیون و۷۰۸هزار ریال جزای نقدی در حق دولت و مبلغ شش میلیون و ۸۵۴هزارریال جزای نقدی در حق شاکی محکوم کرد.

در تعزیرات خوزستان هم یک قاچاقچی پوشاک ۳۵ میلیون تومان جریمه و در شعبه تعزیرات قزوین هم با شکایت شاکی خصوصی ،متصدی یک واحد کابینت سازی به علت ارتکاب به تخلف تقلب در کسب به پرداخت ۹۷ میلیون ریال جزای نقدی درحق صندوق دولت و شاکی محکوم شد.

۳۵ گونی ذغال هم تعزیراتی شد. در این پرونده یک قاچاقچی در کرمانشاه ۳۵ گونی ذغال را قاچاق کرد که با حکم تعزیراتی به ۱۲ میلیون تومان جریمه در حق دولت و ضبط کالا محکوم شد.

شعبه تعزیرات حکومتی گیلان هم متصدی یک رادیولوژی دندانپزشکی را به علت نداشتن پروانه فعالیت، علاوه بر جزای نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال در حق صندوق دولت، تعطیل کرد.

نظر شما