شناسهٔ خبر: 102471 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طاهری:

پیگیری محدودیت‌های اعمال شده در پخش برنامه‌های رسانه ملی از سوی کشورهای غربی توسط کمیسیون فرهنگی صدا و سیما و سازمان قضایی

علی طاهری43 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌ کشورهای غربی در پخش برنامه‌های رسانه ملی مقرر شد تا موضوع توسط کمیسیون فرهنگی، سازمان صدا و سیما و سازمان قضایی کشور مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز رئیس‌ سازمان صدا و سیما با حضور در جلسه کمیسیون گزارشی را از عملکرد رسانه ملی از زمان مسئولیت خود به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی افزود: سرافراز مطالبی را در مورد سازمان‌‌دهی ساختار صدا و سیما و تحولات انجام شده در این خصوص، نحوه پوشش اخبار مذاکرات هسته‌ای در شبکه‌های مختلف و پخش مستندها در این ارتباط و مشکلات بودجه‌ای و اعتباری مطالبی را ارائه کرد و بنا شد تا کمیسیون نیز پیگیری‌های لازم را در بحث تخصیص بودجه صدا و سیما داشته باشد تا اعتبارات رسانه ملی به گونه‌ای اختصاص یابد که این سازمان چه در انجام وظایف خود چه در بخش عمرانی و چه در سایر بخش‌ها با مشکل مواجه نشود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه گزارشی را از سازمان متبوع خود در ایام ماه رمضان ارائه کرد که اعضای کمیسیون نیز نظرات خود را چه در بعد حمایتی و چه در بعد انتقادات در این باره مطرح کردند.

طاهری خاطرنشان کرد: در بحث تقویت ساختارهای صدا و سیما در نقاط مختلف کشور به ویژه نقاطی که به عنوان نقطه کور محسوب شده و مردم امکان بهره‌مندی از برنامه‌های صدا و سیما را ندارند این مسئله مورد تأکید قرار گرفت تا زیرساخت‌ها به روز شود تا مردم در این حوزه دچار مشکلات نشوند.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که کشورهای غربی در پخش برنامه‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ایجاد کرده‌اند قرار شد تا در این ارتباط جلسه مشترکی بین کمیسیون فرهنگی، سازمان صدا و سیما و سازمان قضایی کشور تشکیل و پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شود و این محدودیت‌ها به حداقل برسد.

نظر شما