شناسهٔ خبر: 102457 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کاهش قیمت شلیل، زردآلو، انجیر و گلابی

میوه43 مقام مسئول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار( بارفروشان) ضمن اعلام نرخ جدید انواع میوه و صیفی‌جات، گفت: قیمت میوه‌هایی مانند شلیل، زردآلو، انجیر و گلابی کاهش یافته است.

به گزارش «نماینده»، هادی بختیاری با بیان اینکه قیمت برخی میوه‌ها در میدان مرکزی میوه و تره‌بار کاهش یافته و احتمال کاهش مجدد قیمت آنها نیز وجود دارد، اظهارداشت: شلیل، زردآلو، انجیر و گلابی بیروتی اقلامی هستند که با کاهش قیمت روبرو بوده‌‌اند، ضمن اینکه میوه‌هایی مانند گیلاس و آلبالو که فصل آنها رو به اتمام است، تغییر قیمتی نداشته‌اند.

این مقام مسئول اعلام کرد: در حال حاضر نرخ هرکیلوگرم گیلاس تک دانه از ۱۰۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ تومان، گیلاس سیاه از ۵۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، گیلاس پورتوایی ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، آلبالو تخم‌خارجی ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، آلبالو رسمی ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، زردآلو ارومیه ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و زردآلو شاهرودی ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است.

وی اضافه کرد: همچنین نرخ هرکیلوگرم هلو انجیری ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، هلو هسته جدا و زعفرانی ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، آلو شابلون ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، آلو قطره طلا ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، انجیر سیاه ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، انجیر زرد ۵۵۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان، سیب گلاب ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، شلیل ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، گلابی بیروتی ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، طالبی ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان، هندوانه ۲۰۰ تا ۳۵۰ تومان و خربزه ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان است.

بختیاری افزود: هرکیلوگرم بادمجان رسمی از ۶۰۰ تا ۹۰۰ تومان، بادمجان گلخانه ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان، گوجه فرنگی ۶۰۰ تا ۹۰۰ تومان، گوجه فرنگی گلخانه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، کدو مسمایی ۸۰۰ تا ۹۵۰ تومان، کاهو پیچ سالادی ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان و کاهو رسمی ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود.

این مقام مسئول، قیمت هرکیلوگرم انگور عسگری را بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: قیمت انگور سمرقندی و کندری ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، خیار رسمی ۸۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان، خیار درختی ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان، لیمو ترش ۴۵۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان، لوبیا سبز نوبرانه ۱۴۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان، لوبیا سبز کرج ۸۰۰  تا ۹۰۰ تومان، هویج ۸۰۰ تا ۹۵۰ تومان، سیب زمینی ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان، پیاز صدفی ۷۰۰ تا ۹۰۰ تومان و پیاز زرد ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان است.

بختیاری، قیمت کلم سفید را بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان عنوان و اضافه کرد: کلم قرمز ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان، گل کلم ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، کلم بروکلی ۲۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان، فلفل دلمه رنگی ۳۵۰۰ تا ۳۶۰۰ تومان، فلفل دلمه سبز ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان، فلفل قلمی آستانه ۵۰۰۰ تومان، فلفل قلمی جویبار ۲۰۰۰ تومان و سیر داخلی ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان است.

نظر شما