شناسهٔ خبر: 102429 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سبحانی‌فر در جریان قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صنعت فولاد:

طرح‌های استانی صنعت فولاد بدون ارزیابی آثار زیست‌محیطی انجام شده است

مجلس43 سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در قرائت گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور گفت: در انجام طرح‌های استانی، مطالعات مربوط به ارزیابی آثار زیست محیطی به درستی صورت نپذیرفته است.

به گزارش «نماینده» گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور امروز یکشنبه ۴ مرداد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد. این گزارش که دراجرای ماده ۲۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس و براساس مصوبه آبان ماه سال ۹۲ تهیه شده است و توسط رمضانعلی سبحانی‌فر سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در سرفصل‌هایی با عنوان لزوم انجام تحقیق و تفحص از صنعت فولاد، دامنه تحقیق و تفحص، نهادهای متولی صنعت فولاد، بررسی زنجیره ارزش فولاد، طرح‌های افزایش ظرفیت تولید، تخلفات انجام شده، صندوق بازنشستگی صنعت فولاد کشور، یافته‌های تفحص، نتایج تحقیق و تفحص از شروع تاکنون و هشدارها، بایدها و نبایدها قرائت شد.

براساس این گزارش در بخش یافته های گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور که توسط کمیسیون صنایع و معادن تهیه شده آمده است در انجام طرح‌های استانی مطالعات مربوط به ارزیابی آثار زیست محیطی به درستی صورت نپذیرفته است و گزارش مذکور به گونه‌ای تنظیم شده است که طرح‌ها به لحاظ زیست‌محیطی تایید گردد لذا تبعات انجام طرح‌های مذکور برای محیط زیست منطقه نامعلوم است.

نظر شما