شناسهٔ خبر: 102417 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بیرانوند در نطق میان‌دستور:

۲۵ سال یک عمر است دولتمردان آن زمان کجا هستند که شاهد بدعهدی آمریکا باشند/با صدور بخشنامه وزارتی جلوی نقدها را نگیرید

بیرانوند 43 نماینده مردم بروجرد در نطق میان‌دستور مجلس خطاب به دولتمردان گفت: مگر شما برای رفع تحریم‌ها مذاکره نکردید چرا رفع تحریم‌ها تا این مقدار اما و اگر و راستی‌آزمایی دارد؛ آیا ترور دانشمندان هسته‌ای بازگشت‌پذیر بود.

به گزارش «نماینده» بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود در ابتدا خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: آقای روحانی! من مانند شما یک ایرانی هستم، از شما می‌پرسم مگر متن انگلیسی توافق سند مقدس است که با کنایه ایرانی بودن منتقدین را مورد خدشه قرار می‌دهید.

وی با بیان اینکه آنچه که اصلاً‌ ایرانی نیست متن توافق است افزود: این متن آمریکایی و انگلیسی است، ‌محصول تفکر ایرانی صادق و به دنبال تحقق عدالت است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی توافقنامه وین را پر از گردنه و کمین‌گاه خطرناک دانست و تصریح کرد: آقای روحانی این متن را کمی ایرانی می‌کردید شما مرتباً‌ عجله می‌کنید.

بیرانوند در ادامه مطرح کرد: در ۱۰۰ روز اول که کار را به توافق کشاندید و طرف مقابل از این تعجیل شما سوءاستفاده کرد، ‌هر آنچه خواست در آن متن کوتاه گنجانید. دیدید که لوزان اسیر ژنو بود.

وی با اشاره به اینکه فکت‌شیت آمریکایی لوزان عیناً ‌در وین عملیاتی شد عنوان کرد: شما حقوقدان هستید و نباید عجله کنید. بگذارید توافق چکش بخورد و مراحل قانونی خود را طی کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی دولت خونریز آمریکا را ام‌الفساد قرن دانست و اضافه کرد: کسانی در عمل و گفتار خود تجدید نظر کنند که رئیس‌جمهور خونریز آمریکا را باهوش و مؤدب خواندند.

بیرانوند با طرح این سؤال که آیا آنها به اسم تعامل سازنده می‌خواهند در نظام سلطه تعریف کنند ایرانی‌تر هستند، بیان کرد: ما هیچ‌گاه برای حریف کف و هورا نمی‌کشیم اتفاقاً‌ جرم ما همین است که فریب لبخند دشمن را نخوردیم و می‌گوییم در توافقات منافع شیطان بیشتر از منافع ملت ایران رعایت نشود.

وی ضمن انتقاد از ایرانی نبودن متن توافق متذکر شد مگر ما یک طرف توافق نبودیم چرا متن ایرانی نیست؟ ما اجازه نمی‌دهیم تحمیل‌های آمریکا از این پس توسط نهادهای بین‌المللی پیاده شود و امنیت کشورمان با بازرسی، نظارت و دسترسی دشمنان بر مراکز نظامی مخدوش شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس همچنین تأکید کرد: ما ایرانی‌ها اجازه نمی‌دهیم تحریم‌های ظالمانه با شعبده‌بازی بر سر جای خود بماند و تکالیف غیرقابل بازگشت بر گرده مردم تحمیل شود.

بیرانوند انتقاد کرد: مگر شما برای رفع تحریم‌ها مذاکره نکردید چرا رفع تحریم‌ها تا این مقدار اما و اگر و راستی آزمایی دارد؛ آیا ترور دانشمندان هسته‌ای بازگشت‌پذیر بود.

وی در ادامه لزوم وحدت در این میان را مطرح کرد و ابراز داشت: وحدت حول حبل‌المتین الهی،‌ اوامر رهبری و منافع ملی امری واجب است اما وحدت حول حبل‌التوافق دیگر چه صیغه‌ای است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ آیا انتظار دارید ثناگوی توافقی باشیم که بخش اعظم آن حاصل دیکته ۱+۵ است و از چیزی کورکورانه حمایت کنیم که از متن و ضمائم آشکار و پنهان آن اطلاع کافی نداریم.

بیرانوند یادآور شد از کجا بدانیم چگونه اجازه بازرسی از پارچین را داده‌اید. مگر این جزو خطوط قرمز ما نبود.

وی ضمن سؤال از هیأت تیم مذاکره کننده ایران گفت: آیا می‌توانید اثبات کنید که همه خطوط قرمز کشورمان رعایت شده است و یک توافق خوب است؛ ۱۰ و ۲۵ سال یک عمر است آن موقع شما کجا هستید که پاسخگوی بد عهدی آمریکا باشید.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تبیین کرد: چطور است داده‌های ما همه نقد است و ستانده‌های ما همه حواله به آینده دارد، راستی تحریم‌ها کی و چگونه رفع می‌شود. اگر می‌خواهید بوسیله توافق منافع ملت‌ را حفظ کنید صراحتاً‌ با کنایه به منتقدین و دلسوزان حمله نکنید.

بیرانوند با تأکید بر اینکه انسداد رسانه‌ای ایجاد نکنید: با صدور بخشنامه وزارتی جلوی نقدها را نگیرید و برای تجلیل از توافقنامه مراسم عروسی برگزار نکنید.

وی خواستار دفاع حکیمانه و مستدل از بند بند توافق شد و افزود: اینکه سعی می‌کنید توافقنامه نقد نشود به منطق مذاکرات و نتایج آن آسیب جدی ‌می‌زند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان موالید لوزان و ژنو را ناقص‌الخلقه عنوان کرد.

نظر شما