شناسهٔ خبر: 102414 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بهمنی در نطق میان‌دستور:

پیروزی گفتمان منطق بر زور و تهدید در مذاکرات هسته‌ای

بهمنی43 عضو کمیسیون اقتصاد مجلس گفت: قدرت اسلام در مذاکرات هسته‌ای نشانگر پیروزی گفتمان منطق، علم، آگاهی و هنر بر گفتمان زور، تهدید و ارعاب به شرط وحدت کلمه است.

به گزارش «نماینده» مهناز بهمنی در نشست علنی امروز یک شنبه (۴ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن اشاره به سرانجام رساندن مذاکرات هسته‌ای گفت: تیم هسته ای از دستاورهای علمی - هسته‌ای در عرصه بین الملل که حاصل خون شهدا است، حراست کردند، هرچند دشمنان منطقه ای و خارجی از این توافق ناخشنود و خشمگین هستند، البته آنچه به نظر می رسد وجود راهی دشوار و طولانی تا تحقق کامل خواسته هاست، لیکن حلاوت پیروزی تلخی صبر را قابل تأمل می کند.

نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طبیعی است که مقامات غربی باید هم پیمانان منطقه ای و رقبای داخلی خود را با تکرار سخنان کلیشه ای و به صورت موقت تسکین دهند، چرا که دنیا به اذعان سردمداران ۱+۵ و قطعنامه شورای امنیت، قدرت و فناوری هسته ای ملت ایران را پذیرفته و ساختار تحریم های ظالمانه فرو ریخته است.

وی در ادامه افزود: این قدرت اسلام است که نشانگر پیروزی گفتمان منطق، علم، آگاهی و هنر است بر گفتمان زور، تهدید و ارعاب به شرط وحدت کلمه است.

این نماینده مرم در مجلس نهم در ادامه با اشاره به مشکلات مردم سراب و مهربان، گفت: از تمامی مسئولانی از جمله بانک مرکزی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که کارخانه سراب بافت را مجددا راه اندازی کردند، تشکر می کنم که برای ۴۰۰ نفر از جوانان ایجاد اشتغال شدند، همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت تقاضا می شود تا ضمن حمایت از حضور شرکت اتوتک آلمان جهت پیشرفت در تولید پودر آلومینا، مشکلات و موانع را رفع سازد.

بهمنی افزود: وزارت بهداشت لازم است، نسبت به وضعیت بهداشتی و سلامتی سراب توجه لازم را داشته باشد، عدم وجود تجهیزات، عدم حضور پزشکان متخصص و عدم ساماندهی به وضعیت معیشتی پرستاران از جمله مواردی است که نیاز به ساماندهی دارد، ضمنا شایسته است تا با تخصیص اعتبار لازم و به موقع جهت توسعه دانشکده علوم پزشکی سراب شاهد خدمات هرچه بیشتر به مردم منطقه باشیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به توصیه ریاست جمهوری در خصوص مرخصی ۹ ماهه زنان برای زایمان، گفت: از تاریخ مصوب شدن، این موضوع همچنان به شکل ناقص است و حتی بسیاری از ارگان ها از اجرای آن سرباز زدند.

وی در ادامه در خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی، گفت: ارائه تسهیلات بانکی به مردم محروم و کشاورزان و به ویژه روستاییان با توجه به لزوم ضامن کاربر، از جمله مشکلات در حوزه بانکی است که به دلیل نبود راهکار مناسب و برنامه ریزی جهت رفع مشکل، آسیب بسیار رسانه و جای بسی تامل دارد.

این نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس، خطاب به وزیر مسکن و شهرسازی، گفت: عملیات اجرایی راه مرگبار سراب –بستان آباد متوقف شده است، این موضوع سبب شده تا خدمات صادقانه دولت تدبیر و امید چشم گیر نباشد، مسیر ۶۰ کیلومتری سراب –میانه که در صورت اتمام، مسیر رفت و آمد مردم کوتاه‌تر خواهد شد علی‌رغم وجود خیرین، متوقف مانده است، همچنین پروژه مسکن مهر سراب رها شده است.

بهمنی با اشاره به اقدامات وزیر آموزش و پرورش، گفت: معیشت فرهنگیان علی رغم قول مکرر وزیر و معاونین عملاً اقدامی صورت نگرفته است، استخدام ۵ هزارنفری مربیان پیش دبستانی نیز صورت نپذیرفته است، همچنین نبود مدرسه در برخی از روستاها و یا مدارس کانکسی در مناطق سردسیر باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم با بیان اینکه عدم پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران، گفت: این مسئله سبب شده تا آنها با مشکلات کاری و معیشتی مواجه شوند، عدم امنیت شغلی سبب مهاجرت کشاورزان و بیکاری آنان شده است، اجرای پایاب سدهای این منطقه و مرمت قنات ها برای جلوگیری از هدر رفت آب از جمله مطالبات مردم این منطقه است.

وی  خطاب به وزیر نیرو تاکید کرد: علی‌رغم مطالبات صورت گرفته متاسفانه تکمیل مجتمع های آبرسانی ابرغان و بلاتکلیفی تامین آب شرب روستاییان منطقه با مشکل جدی مواجه است، که با توجه به آخیزدار بودن منطقه باید توجه ویژه ای به حفر چاه جهت تامین آب کشاورزی انجام گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اشتغال در منطقه سراب منوط به توسعه کشاورزی و دامداری است، گفت: برنامه ریزی در زمینه تسهیلات بانکی برای کشاورزان از جمله اقداماتی است که از مهاجرت کشاورزان جلوگیری خواهد کرد و در رشد اقتصادی کشاورزان و منطقه سهم بسزایی خواهد داشت.

نظر شما