شناسهٔ خبر: 102382 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اختصاص ۱۵هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های هادی روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در برنامه بودجه سال جاری حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی روستایی تخصیص یافته است.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا شاملو در مراسم بازدید از طرح‌های هادی روستایی شهرستان عجب شیر و مراغه با اشاره به اینکه تلاش می‌شود این میزان اعتبار برای اجرای طرح های نیمه تمام و برخی طرح های مطالعه شده جذب شود، افزود: با این میزان اعتبار حدود یک هزار طرح آغاز و ۲۵۰۰ طرح نیمه تمام به اتمام می رسد.

وی اظهار کرد: تاکنون در ۱۴ هزار روستای کشور عملیات اجرایی طرح هادی و بهسازی محیط روستایی انجام شده که شامل ۳۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: تا کنون در بیش از ۳۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار نیز نقشه طرح هادی تهیه شده و تمامی ساخت و سازهای روستایی بر اساس این طرح مطالعاتی انجام می شود که تعداد طرح‌های مطالعه شده حدود ۸۰ درصد روستاهای جامعه هدف را شامل می شود.

شاملو با بیان اینکه باید در بیش از ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور، طرح هادی اجرا شود، ادامه داد: تلاش می شود تعداد بیشتری از این طرح ها در برنامه توسعه ششم اجرا شود.

وی با اشاره به موضوع گردشگری در روستاها تشریح کرد: ۱۵۰ روستا در سطح کشور به عنوان روستاهای هدف گردشگری قرار گرفته اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: تا کنون در ۳۷ روستای هدف گردشگری، مطالعه طرح هادی انجام شده و آماده اجرا بوده و بیش از ۳۷ طرح نیز اجرا شده است.

شاملو افزود: بر همین اساس تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری مبادله شده تا بر اساس آن موضوع گردشگری در روستاها در اولویت قرار گیرد و روستای آشان مراغه جزو روستاهای هدف گردشگری محسوب می شود که در این آیین بر مطالعه و اجرای سریع طرح هادی این روستا تاکید شد.

به گزارش ایسنا، از آغاز اجرای طرح های هادی تاکنون، مطالعه تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار مراغه در دستور کار قرار گرفته است و مطالعه نظری ۱۱ روستا شامل ۹ روستای بخش سراجو و دو روستای بخش مرکزی در سال جاری انجام می شود و در اجرای طرح هادی، روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار در اولویت قرار دارد و تاکنون این طرح در ۴۲ روستای این شهرستان اجرا شده و به بهره برداری رسیده است.

نظر شما