شناسهٔ خبر: 102231 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کاهش قیمت نفت به کمترین میزان ۵ ماه گذشته/ ۵۴.۶۲ دلار در هر بشکه

نفت 43 قیمت نفت در اثر نگرانی از وضعیت اقتصاد جهان پایین است و آمارهای اقتصادی چین و افزایش تعداد سکوهای حفاری آمریکا عواملی بودند که بر این روند کاهشی افزودند.

به گزارش «نماینده»،  با انتشار آمار ضعیف اقتصادی از چین و افزایش در تعداد سکوهای فعال نفتی آمریکا، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به کمترین رقم از ماه مارس رسید و چهارمین هفته متوالی کاهشی خود را ثبت کرد.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی آمریکا اعلام کرد، بر تعداد دکل‌های حفاری آمریکا ۲۱ سکو در هفته گذشته افزوده است که رقم برای هفته پیش از آن کاهش ۷ عددی بوده است.

اطلاعات مربوط به سکوهای نفتی آمریکا یک روز پس از کاهش قیمت نفت آمریکا و سلف‌فروشی این نوع نفت منتشر شد. قیمت نفت امریکا نسبت به ۱۰ ژوئن ۲۱ درصد کاهش قیمت داشت که نشان از غالب شدن احساس منفی بر بازار دارد.

آمارهای اولیه نشان داد، تولیدات صنعتی چین در ماه جولای به کمترین میزان در ۱۵ ماه گذشته رسید. دلیل این کاهش ضعیف‌تر از انتظار، سقوط بازار بورس از آغاز ژوئن عنوان شده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶۵ سنت کاهش ۵۴.۶۲ دلار فروخته شد که کمترین رقم از ۱۹ مارس به شمار می‌رود. نفت برنت در طول هفته گذشته ۴.۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

نفت خام آمریکا نیز ۳۱ سنت کاهش یافت و ۴۸.۱۴ دلار در هر بشکه فروخته شد که کمترین رقم از ۲ آوریل به شمار می‌رود.

فیل فلاین تحلیلگر پرایس فیوچرز در شیکاگو در این‌باره گفت، قیمت نفت اکنون به علت نگرانی از اقتصاد جهان پایین است و تعداد سکوهاس حفاری بر این احساس منفی افزود.

نظر شما