شناسهٔ خبر: 102077 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام و المسلمین مفید کیایی نژاد در گفتگو با «نماینده»:

هنوز دولت به تعهدات خود در سیل سالهای گذشته عمل نکرده! / مدیریت بحران پول برای خرید یک بیل 5 هزار تومانی را ندارد!

مفید کیائی نژاد/2 نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اشکال اساسی این است که مسئولیت برعهده مدیریت بحران است در زیر مجموعه وزارت کشور است، درحالیکه اعتبار و پول در سازمان برنامه و بودجه است. دولت باید تکلیف را مشخص کند، یا مدیریت بحران را باید به سازمان برنامه بودجه بسپارد یا ردیف بودجه مدیریت بحران را به وزارت کشور بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین مفید کیایی نژاد در مصاحبه با «نماینده» با اظهار تاسف از خسارات وارده در سیل و طوفان اخیر به مردم، گفت: هر ساله خسارات شدیدی از سیل و زلزله به کشور بخصوص در شهرهای شمالی وارد می شود.

وی اظهار کرد: این طوفان اخیر نشان داد زیرساخت های مناسبی در اختیار نداریم و حتی با کوچکترین بارندگی ها توان لازم برای هدایت آبهای سطحی را نخواهیم داشت.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان یکی از علل وقوع چنین حوادثی را عدم رعایت قوانین دانست و گفت: وقتی مجوز ساخت و ساز در حریم رودخانه داده می شود طبیعی است که شاهد این باشیم که در طوفان اخیر ساختمان های چند طبقه زیر آب بروند.

این نماینده مجلس با اشاره به حادثه سقوط هواپیما و حوادث طبیعی در سالهای گذشته خاطرنشان کرد: متاسفانه ما از تجارب گذشته خود استفاده نکرده و با موضوعات سطحی برخورد می کنیم. در حال حاضر از جنگل ها بطور بی رویه برداشت شده و هیچ نظارتی بر روی بستر رودخانه ها انجام نمی شود.

کیایی نژاد افزود: مسئله اساسی این است که مسئولیت این حوادث برعهده "مدیریت بحران" در زیر مجموعه وزارت کشور است، درحالیکه اعتبار و پول در سازمان برنامه و بودجه است. دولت باید تکلیف را مشخص کند، یا مدیریت بحران را باید به سازمان برنامه بودجه بسپارد یا ردیف بودجه مدیریت بحران را به وزارت کشور بدهد.

وی تصریح کرد:‌ اگر کمک های سپاه، هلال احمر و نهادهای مردمی نباشد وضعیت اسفناک است و این درحالی است که مدیریت بحران پول کافی برای خرید یک بیل 5 هزار تومانی را ندارد، چه برسد به تهیه لودر و بولدوزر!

کیایی نژاد با اشاره به اینکه هنوز دولت به تعهدات خود در سیل سالهای گذشته عمل نکرده، گفت: مجلس طرح مهار سیلاب ها را ساماندهی کرده و وظیفه خود را به خوبی انجام داده است، دولت هم باید خلاء های آیین نامه ای موجود را برطرف کند. 

نظر شما